Powód? Globalny popyt na telewizory słabnie. To efekt rosnącej konkurencji ze strony urządzeń mobilnych. Dynamicznie rosnąca sprzedaż tabletów i smartfonów, na których można oglądać telewizję, spowodowała, że udział telewizorów w liczbie sprzedawanych ekranów spada. Jeszcze w 2010 roku TV stanowiły 32 proc. urządzeń z wyświetlaczami. W ubiegłym roku – już tylko 14 proc. W 2013 roku kupiono ich na świecie 208 mln, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej.

W tym roku oczekiwane są lepsze nastroje. Z analiz firmy IHS Inc. wynika, że 14 największych producentów telewizorów spodziewa się poprawy wyników. Według IHS dostawy odbiorników LCD osiągną w 2014 roku poziom 236 mln sztuk (wynik o ponad 13 proc. wyższy niż w 2013 r.). Na terenie UE tegoroczne zapotrzebowanie na telewizory szacuje się na 38,5 mln telewizorów. Z tego 15,5 mln mają stanowić odbiorniki SmartTV, a 28 mln z nich ma być w technologii Full HD, zaś 1,5 mln w najnowszej Ultra HD. Eksperci uważają, że najpopularniejszym rozmiarem TV pozostanie 37 cali. Popyt na takie ekrany w UE ma sięgnąć w tym roku 17,3 mln sztuk (na telewizory z największymi wyświetlaczami, czyli minimum 65" nie przekroczy 1 mln).

W Polsce sprzedaż telewizorów sięga 2,7 mln sztuk rocznie. Dla porównania popyt na tablety to 1,3 mln a na smartfony – około 10 mln sztuk.