Empik przekroczył liczbę 200 sklepów w całej Polsce. W samym tylko kwietniu sieć wzbogaciła się o salony w Turku, Wodzisławiu Śląskim i w Krakowie. - Do końca 2014 roku zaplanowaliśmy uruchomienie około 15 nowych - mówi Olaf Szymanowski, Prezes Empik Sp. z o.o. - Będą to salony zarówno w dużych aglomeracjach (Warszawa, Kraków), jak i w mniejszych miastach, w których do tej pory nie było Empiku (tj. Mława, Brodnica, Grójec czy Kutno).

Od początku 2014 roku Empik otworzył już sześć salonów o średniej powierzchni 250 mkw. Są wśród nich sklepy w formacie Express - sklepy w tym koncepcie mają mniejszą powierzchnię niż tradycyjne salony Empiku (od 100 do 200 mkw.).

Dotychczas zostało otwartych osiem sklepów w formacie Empik Express.  - Po roku od uruchomienia tego konceptu oceniamy, że został on bardzo dobrze przyjęty. Do końca 2014 r. planowane jest otwarcie kolejnych kilku salonów w tym modelu.

Sieć Empik nadal będzie dynamicznie rozwijana. - Monitorujemy rynek dostępnych, nowych powierzchni. Chcemy docierać do jeszcze większej liczby pasjonatów kultury i odbiorców spragnionych nowości książkowych, muzycznych, filmowych czy multimedialnych - mówi Prezes Empiku -  Wybieramy miejsca o dużym przepływie klientów - galerie handlowe (dobre lokalizacje z komplementarną ofertą), centra miast, ale również i dworce. W najbliższych miesiącach zostanie otwarty na przykład Empik na dworcu Warszawa Centralna oraz wrocławskim dworcu PKP. Do końca 2014 roku sieć Empik będzie obejmować min. 215 salonów.

Empik jest największym sprzedawcą książek – ten rynek warty jest niemal 3 mld zł. Spółka należy do grupy Empik Media&Fashion, obok jeszcze sieci Smyk i grupy franczyzowych placówek marek odzieżowych jak Gap, Aldo, Esprit czy River Island.