Nowa inwestycja za 86 mld juanów (14 mld dolarów) sąsiadująca z prowincją Hebei ma odprawiać rocznie 72 mln podróżnych i 3 mln ton frachtu — wynika z informacji resortu ochrony środowiska. Obecne lotnisko międzynarodowe zbudowane w 1958 r. już przekracza planowaną przepustowość 80 mln podróżnych, w 2013 r. odprawiło 83 mln.
Wszystkie chińskie lotniska obsłużyły w ubiegłym roku ponad 754 mln pasażerów, o 11 proc. więcej niż w poprzednim roku i o 86 proc. wobec stanu sprzed 5 lat. Korki i opóźnienia będą powiększać się, bo szacuje się, że nowy samolot będzie startować w Chinach co drugi dzień przez najbliższe 20 lat.
Do 2015 r. sam Pekin musi liczyć się ze 113 milionami podróżnych rocznie, a ich liczba wzrośnie do 142 mln do 2020 r. — wynika z dokumentu ministerstwa.
Brak czasowych działek startów i lądowań (slots) na największych lotniskach w Pekinie, Szanghaju i Kantonie, przy ograniczonej liczbie korytarzy powietrznych powoduje ciągłe opóźnienia na lotniskach i wybuchy wielkiego niezadowolenia Chińczyków. W lutym wściekli podróżni protestujący przeciwko długiemu czekaniu na odlot zniszczyli krzesła i komputery na międzynarodowym lotnisku w Xinzheng. Jednemu udało się nawet wedrzeć do sali kontroli lotów i pobić pracowników.