Jak informuje spółka, bezpośrednio do rąk odbiorców trafiło ponad 15 mln szt. korespondencji, a wskaźnik skuteczności doręczeń wyniósł blisko 78 proc. – To wynik, którego nigdy nie udało się osiągnąć operatorowi wyznaczonemu (Poczta Polska –red.) – podaje PGP. Z ogólnej liczby przesyłek nadanych od początku roku awizacji podlegało blisko 4 mln przesyłek, z czego do tej pory zostało odebranych ponad 60 proc. PGP to główny rywal Poczty Polskiej, której odebrał kontrakt na obsługę wymiaru sprawiedliwości. - Poczta Polska odrzuciła propozycję Polskiej Grupy Pocztowej i odmawia poddania się niezależnemu  audytowi, który miał dostarczyć opinii publicznej rzetelniej informacji na temat jakości pracy obydwu operatorów. Z przesłanym do PGP piśmie Poczta Polska tłumaczy, że jako operator wyznaczony musi spełnić szereg wymogów, które nie dotyczą firm prywatnych, a jako operator wyznaczony podlega kontroli instytucji państwowych – informuje Wojciech Kądziołka, rzecznik PGP.

Na początku kwietnia Polska Grupa Pocztowa  wezwała Pocztę Polską do poddania ocenie przez niezależnego audytora jakości wykonywania przez nią kontraktu dla sądów i prokuratur w latach 2012 i 2013. PGP zadeklarowała, że także podda się niezależnej ocenie audytora tak, aby opinia publiczna dostała rzetelną ocenę jakości wykonywanego kontraktu. Audytor miał zostać wybrany wspólnie przez obie firmy.