„LOT poprawia swoją płynność finansową. To dlatego spółka nie wystąpiła do tej pory o drugą transzę pomocy publicznej" - powiedział Baniak.
W planie restrukturyzacji przesłanym do KE, w 2015 r. kończy się proces restrukturyzacji przewoźnika. Zapisano w nim, że na koniec 2015 r. linia ma wypracować ok. 113-137 mln zł zysku ze swojej działalności podstawowej, czyli na przewozie pasażerów. W dokumencie zapisano też, że spółka w 2014 r. ma uzyskać 71 mln zł zysku na działalności podstawowej.
W ocenie wiceministra Baniaka restrukturyzacja przewoźnika przynosi pozytywne rezultaty. Przypomniał, że na koniec tego roku spółka zakłada wypracowanie 71 mln zł zysku netto.
"Naszym priorytetem jest teraz uzyskanie pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej. Jeśli zostanie wydana (decyzja KE - PAP), to struktura kapitałów własnych LOT-u poprawi się, bo możliwe będzie dokonanie przewidzianej w planie restrukturyzacji konwersji pożyczki z grudnia 2012 r. na kapitał zakładowy spółki oraz jej dokapitalizowanie" - dodał. KE bada zasadność przyznania LOT pomocy publicznej.
Jak podkreśla, dzięki temu w spółce nie będzie ujemnych kapitałów i zostanie obniżone zadłużenie. "To zaś będzie oznaczało poprawę wiarygodności LOT-u w oczach kontrahentów i inwestorów" - powiedział.