Reklama

Solaris zwiększy produkcję autobusów

Polska umocni swoją pozycję w gronie liderów produkcji autobusów. Solaris ogłosił we wtorek, że rozbudowuje fabrykę w Bolechowie pod Poznaniem. Warta 45 mln złotych inwestycja pozwoli zwiększyć produkcję ponad obecne 1300 autobusów rocznie.

Publikacja: 19.08.2014 15:46

Solaris zwiększy produkcję autobusów

Foto: materiały prasowe

Przedsięwzięcie obejmuje dobudowę do istniejącej hali produkcyjnej nowego obiektu o powierzchni ponad 7,5 tys. metrów kwadratowych. Powstanie także ponad 5 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni biurowych. Przebudowane zostaną również droga wjazdowa do głównej siedziby firmy oraz ciągi komunikacyjne na terenie zakładu. - W powstającej hali fabrycznej będziemy wytwarzać zupełnie nową generację lekkich autobusów miejskich, których premiera odbędzie się jesienią tego roku podczas targów w Hanowerze – zapowiada Dariusz Michalak, wiceprezes Solaris Bus & Coach. Realizacja inwestycji rozpocznie się jeszcze w sierpniu. Jej zakończenie zaplanowane jest na drugą połowę przyszłego roku. Projekt rozbudowy fabryki zostanie w części dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Solaris to jeden z największych producentów autobusów w Polsce. Produkuje autobusy miejskie i międzymiastowe, a także trolejbusy oraz tramwaje, które jeżdżą już w 28 państwach w ponad 500 miastach, m.in.: Berlinie, Paryżu, Rzymie czy Dubaju. Firma zatrudnia 2300 osób w czterech fabrykach w Wielkopolsce oraz ponad 300 pracowników w swoich zagranicznych przedstawicielstwach.

Polska jest jednym z wiodących producentów autobusów w Europie. Swoje fabryki ma tu także MAN, Scania oraz Volvo. Jesienią 2012 roku zarząd Volvo Bus Corporation zadecydował o przeniesieniu do Wrocławia produkcji autobusów ze szwedzkiego Seffle koncentrując w ten sposób właśnie w Polsce swoje zdolności produkcyjne. W przyszłości fabryki autobusów ulokowane w Polsce mogą osiągnąć na europejskim rynku jeszcze silniejszą pozycję.

Projekt unijnej dyrektywy dotyczący infrastruktury dla paliw alternatywnych zakłada wzrost znaczenia pojazdów zasilanych energią elektryczną, tymczasem Polska należy do liderów w produkcji autobusów hybrydowych i pionierów w produkcji autobusów elektrycznych.

Jak zakłada globalna firma analityczna Frost & Sullivan, hybrydyzacja i elektryfikacja układów napędowych stanie się w niedługim czasie powszechnie obowiązującym trendem w autobusowej komunikacji miejskiej. Solaris dostarcza elektryczne autobusy do Niemiec i Austrii.

Reklama
Reklama

Jesienią elektryczne autobusy dla Sztokholmu dostarczy fabryka Volvo Buses we Wrocławiu. Stolica Szwecji została wybrana, by zademonstrować i sprawdzić, w jaki sposób autobusy z napędem elektrycznym mogą przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców miasta. Będzie po niej jeździć 8 pojazdów z wrocławskich zakładów. Europejskich potentatów autobusowych chce przegonić Lublin i zbudować własny autobus elektryczny. Miasto podpisało w maju umowę z Ursusem i Politechniką Lubelską w sprawie przygotowania i wprowadzenia do produkcji innowacyjnego pojazdu zasilanego bateriami litowo-jonowymi. Ma na nich przejechać co najmniej 200 kilometrów.

Autobusy elektryczne testowało już wiele polskich miast. Test przeprowadziło m.in. Zakopane, które ma starać się o dotacje do zakupu elektrycznych autobusów z funduszy Unii Europejskiej. W pierwszej połowie roku autobus elektryczny wyruszył na ulice Krakowa. Z kolei dziesięć autobusów elektrycznych zdecydowała się zakupić Warszawa.

Przedsięwzięcie obejmuje dobudowę do istniejącej hali produkcyjnej nowego obiektu o powierzchni ponad 7,5 tys. metrów kwadratowych. Powstanie także ponad 5 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni biurowych. Przebudowane zostaną również droga wjazdowa do głównej siedziby firmy oraz ciągi komunikacyjne na terenie zakładu. - W powstającej hali fabrycznej będziemy wytwarzać zupełnie nową generację lekkich autobusów miejskich, których premiera odbędzie się jesienią tego roku podczas targów w Hanowerze – zapowiada Dariusz Michalak, wiceprezes Solaris Bus & Coach. Realizacja inwestycji rozpocznie się jeszcze w sierpniu. Jej zakończenie zaplanowane jest na drugą połowę przyszłego roku. Projekt rozbudowy fabryki zostanie w części dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Reklama
Biznes
Rosyjskie wakacje na okupowanych terenach Ukrainy. Kurorty, meduzy i propaganda
Biznes
Tesla z zyskiem mniejszym o 23 procent. Musk ostrzega przed „trudnym” okresem
Biznes
Ciepłownie odegrają ważną rolę w transformacji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama