Kampania promocyjna „Jem bo polskie" wystartowała 1 października i ten etap potrwa do końca roku. Jej organizatorem jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, do której należą Auchan Polska, Carrefour Polska, Galec (Leclerc), Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska, Kaufland Polska Markety, Metro Group/Makro Cash&Carry, Schiever Polska, Selgros Polska, Tesco Polska i Żabka Polska.

Celem kampanii jest promocja polskich jabłek oraz innych owoców i warzyw, przez poszerzenie rynku ich zbytu. - Kampania ma zachęcić konsumentów do zwiększenia zakupów polskich jabłek i tym samym – poprzez zwiększenie obrotu - wesprzeć producentów w zderzeniu z trudną sytuacją nadpodaży – wyjaśnia Renata Juszkiewicz, prezes POHiD.

- Chcemy zamanifestować swą solidarność z innymi uczestnikami łańcucha dostaw owoców i warzyw oraz podkreślić, że dystrybucja jest integralną częścią sektora żywnościowego. Kampania ma zwrócić uwagę konsumentów na konieczność pomocy polskim rolnikom i sadownikom – dodaje Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD. Na obecnym etapie firmy przeznaczyły na kampanię 20 mln zł, ale kwota może zostać zwiększona. Poza promowaniem spożycia w kraju firmy członkowskie starają się też zwiększyć eksport polskich owoców i warzyw na inne rynki. W tym roku wartość eksportu polskich towarów przez sieci handlowe może wynieść 10 mld zł. POHiD spodziewa się, że w efekcie akcji sprzedaż przynajmniej jabłek wzrośnie o 15-20 proc.