Reklama

Michelin: nadal za duże koszty

Francuski producent opon będzie musiał zaoszczędzić dodatkowo 200 mln euro, bo ostra konkurencja cenowa zmniejszyła w ubiegłym roku jego zyski bardziej niż zakładał. Informacja o tym wywołała w Paryżu przecenę jego akcji o 5,6 proc.

Publikacja: 10.02.2015 15:39

Michelin: nadal za duże koszty

Foto: Bloomberg

Michelin realizuje już program obniżania kosztów, bo ma do czynienia z mniejszym popytem i większą konkurencją tańszych rywali na rynku opon do ciężarówek w Ameryce Północnej i w Europie (opony zimowe). Francuzi weszli bardziej od Pirelli czy Continentala w produkcję gum dla masowych odbiorców, gdzie wojna cenowa jest najbardziej zaciekła i zostają w tyle na kilku szybciej rosnących wschodzących rynkach.

– Plan konkurencyjności zostanie przyspieszony – zapowiedział prezes Jean-Dominique Senard, obiecując oszczędności 1,2 mld euro w latach 2012–16, o 200 mln więcej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama