Michelin: nadal za duże koszty

Francuski producent opon będzie musiał zaoszczędzić dodatkowo 200 mln euro, bo ostra konkurencja cenowa zmniejszyła w ubiegłym roku jego zyski bardziej niż zakładał. Informacja o tym wywołała w Paryżu przecenę jego akcji o 5,6 proc.

Publikacja: 10.02.2015 15:39

Michelin: nadal za duże koszty

Foto: Bloomberg

Michelin realizuje już program obniżania kosztów, bo ma do czynienia z mniejszym popytem i większą konkurencją tańszych rywali na rynku opon do ciężarówek w Ameryce Północnej i w Europie (opony zimowe). Francuzi weszli bardziej od Pirelli czy Continentala w produkcję gum dla masowych odbiorców, gdzie wojna cenowa jest najbardziej zaciekła i zostają w tyle na kilku szybciej rosnących wschodzących rynkach.

– Plan konkurencyjności zostanie przyspieszony – zapowiedział prezes Jean-Dominique Senard, obiecując oszczędności 1,2 mld euro w latach 2012–16, o 200 mln więcej.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne