Michelin: nadal za duże koszty

Francuski producent opon będzie musiał zaoszczędzić dodatkowo 200 mln euro, bo ostra konkurencja cenowa zmniejszyła w ubiegłym roku jego zyski bardziej niż zakładał. Informacja o tym wywołała w Paryżu przecenę jego akcji o 5,6 proc.

Publikacja: 10.02.2015 15:39

Michelin: nadal za duże koszty

Foto: Bloomberg

Michelin realizuje już program obniżania kosztów, bo ma do czynienia z mniejszym popytem i większą konkurencją tańszych rywali na rynku opon do ciężarówek w Ameryce Północnej i w Europie (opony zimowe). Francuzi weszli bardziej od Pirelli czy Continentala w produkcję gum dla masowych odbiorców, gdzie wojna cenowa jest najbardziej zaciekła i zostają w tyle na kilku szybciej rosnących wschodzących rynkach.

– Plan konkurencyjności zostanie przyspieszony – zapowiedział prezes Jean-Dominique Senard, obiecując oszczędności 1,2 mld euro w latach 2012–16, o 200 mln więcej.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?