Reklama

Michelin: nadal za duże koszty

Francuski producent opon będzie musiał zaoszczędzić dodatkowo 200 mln euro, bo ostra konkurencja cenowa zmniejszyła w ubiegłym roku jego zyski bardziej niż zakładał. Informacja o tym wywołała w Paryżu przecenę jego akcji o 5,6 proc.

Publikacja: 10.02.2015 15:39

Michelin: nadal za duże koszty

Foto: Bloomberg

Michelin realizuje już program obniżania kosztów, bo ma do czynienia z mniejszym popytem i większą konkurencją tańszych rywali na rynku opon do ciężarówek w Ameryce Północnej i w Europie (opony zimowe). Francuzi weszli bardziej od Pirelli czy Continentala w produkcję gum dla masowych odbiorców, gdzie wojna cenowa jest najbardziej zaciekła i zostają w tyle na kilku szybciej rosnących wschodzących rynkach.

– Plan konkurencyjności zostanie przyspieszony – zapowiedział prezes Jean-Dominique Senard, obiecując oszczędności 1,2 mld euro w latach 2012–16, o 200 mln więcej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Reklama
Reklama