Ta kojarzona głównie z ciągnikami marka wprowadza na rynek Ursus Ekovolt – autobus zasilany elektrycznymi bateriami. Na razie będzie jeździł po Lublinie. Jeśli przedsięwzięcie sprawdzi się pod względem technicznym oraz biznesowym, niewykluczone że autobusy Ursusa będziemy spotykać w kolejnych polskich miastach.
12-metrowy Ursus Ekovolt ma 4 pakiety litowo-jonowych baterii, na których może przejechać do 200 kilometrów. Pojazd zabiera 70 pasażerów, ładowany będzie na końcowych przystankach w zaledwie kwadrans.
Baterie są wymienialne i umieszczono je po bokach pojazdu na wysokości podłogi, a nie na dachu jak w przypadku konkurencyjnych marek. Dzięki temu jest do nich łatwy dostęp, co pozwala na szybką wymianę zasilania – mówi prezes Ursusa, Karol Zarajczyk. Trwałość takiego zasilania ma wynosić 6 lat.
Elektryczny Ursus, który jest jednym z pierwszych projektów ośrodka badawczo-rozwojowego Ursus R&D, w tym tygodniu otrzymał homologację. Będzie produkowany w zakładach spółki w Lublinie. Przed rokiem miasto podpisało z Ursusem i Politechniką Lubelską umowę w sprawie przygotowania i wprowadzenia do produkcji innowacyjnego pojazdu zasilanego bateriami.
Początkowo zakładano lokalny charakter przedsięwzięcia, ale Ursus już zapowiada, że chce znaleźć odbiorców także poza Polską. - Wierzymy, że naszym pojazdem zdobędziemy nie tylko Lublin czy inne polskie miasta, ale także perspektywiczne rynki Europy Zachodniej – zaznacza Zarajczyk.