Reklama
Rozwiń
Reklama

Amerykanie wydają więcej w restauracjach niż w sklepach spożywczych

To kolejny symptom ożywienia amerykańskiej gospodarki – po raz pierwszy w historii Amerykanie wydają więcej na jedzenie w restauracjach i innych lokalach gastronomicznych, niż w sklepach spożywczych.

Aktualizacja: 01.05.2015 15:08 Publikacja: 01.05.2015 09:01

Amerykanie wydają więcej w restauracjach niż w sklepach spożywczych

Foto: Bloomberg

Z danych Departamentu Handlu wynika, że w marcu osoby jedzące poza domem wydały 52,3 miliarda dolarow, podczas gdy wydatki na pozostałą żywność wyniosły 49,7 miliarda dolarów. Dla porównania w marcu 2014 roku liczby te wyniosły odpowiednio 46,8 mld dol. i 49,1 mld dol. Rząd gromadzi dane na ten temat od 1992 roku.

Według American Restaurant Association za wzrostem wydatków na stołowanie się poza gospodarstwem domowym stoi przede wszystkim generacja milenijna (20-latków i 30-latków), która powoli zaczyna przejmować pałeczkę od pokolenia wyżu demograficznego (baby boomers). Ta generacja konsumentów chętnie odwiedza nie tylko pizzerie i tańsze lokale gastronomiczne, ale także restauracje z kuchnią etniczną. Poszukuje także zdrowej żywności. Dodatkowo chętnie korzysta z usług online aby zamówić jedzenie z dostawą do domów. "Pokolenie milenijne traktuje restauracje jako miejsce spotkań towarzyskich – czytamy na stronie stowarzyszenia – wolą jeść w miejscach, gdzie jest tanio, ale z dużymi możliwościami wyboru".

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama