- Chcemy wykorzystać naturalny potencjał naszego regionu i naszych winnic. Zależy nam, by polscy konsumenci mogli poczuć jakość i wyjątkowość najlepszych portugalskich win, które jednocześnie są dostępne po przystępnych cenach – mówi Luis de Pastro, prezes Comissao Vitivinícola Regional do Tejo (CVR Tejo). - Naszym celem na przyszły rok jest podwojenie sprzedaży.

Na nasz rynek przypada już jedna dziesiątą przychodów producentów zrzeszonych w CVR Tejo. Największy skok sprzedaży win z tego regionu miał miejsce w 2011 r. Do Polski trafiło wtedy prawie 195 tys. litrów tych trunków. Od tamtej pory, rok do roku, ich sprzedaż zwiększa się o ok. 20 proc.

Branża winiarska szacuje, że w 2014 r. pod względem łącznej sprzedaży detalicznej, wina z Portugalii zajmowały w Polsce piąte miejsce. Kupiliśmy ich ok. 7 mln litrów. Pierwsze miejsce zajmowały trunki z Bułgarii (15 mln l). Na podium znalazły się także Francja (9 mln l) i USA (8 mln l).