Oznacza to, że w ciągu pięciu lat RWE chce w Słowenii pozyskać 80 tys. gospodarstw domowych. Na tę grupę nastawia się koncern w pierwszej kolejności, by bazując na zebranych doświadczeniach przyjrzeć ię innym segmentom rynku. Takie zainteresowanie klientami indywidualnymi na rynku słoweńskim wynika z faktu, że jest on w pełni uwolniony od 2007 r. U nas nadal taryfy dla gospodarstw ustala co roku prezes Urzędu Regulacji Energetyki.

Z komunikatu RWE wynika, że spółka zaoferuje konkurencyjne ceny i rozwiązania pozwalające na obniżenie zużycia energii. Zaznacza, że umożliwi to przeciętnej słoweńskiej rodzinie uzyskanie oszczędności do 100 euro rocznie oraz redukcję zużycia energii elektrycznej o nawet 15 proc.

- W chodząc na słoweński rynek wykonujemy kolejny krok w kierunku rozwoju sprzedaży detalicznej. Wykorzystujemy przy tym doświadczenie i wiedzę RWE wynikającą ze świadczenia na rzecz 23 mln klientów w Europie usług z zakresu sprzedaży energii elektrycznej i gazu – powiedział cytowany w komunikacie Filip Thon, prezes RWE Polska, członek zarządów RWE East i RWE Retail. - Nasz cel biznesowy to uzyskanie statusu poważnego gracza na słoweńskim rynku energii – dodał Thon.

Klienci indywidualni będą mogli skorzystać z oferty na energię elektryczną z umową na rok, dwa lub trzy lata oraz z produktów bez zawierania umowy. RWE zaoferuje nie tylko energię, ale też pakiety produktów energooszczędnych, takich jak żarówki LED.

RWE należy do piątki największych firm energetycznych w Europie. Specjalizuje się w wytwarzaniu, przesyle, dystrybucji oraz sprzedaży energii elektrycznej i gazu. RWE zatrudnia 60 tysięcy osób, zaopatruje więcej niż 16 milionów klientów w energię elektryczną i ponad 7 milionów klientów w gaz. Jest największym producentem energii w Niemczech i trzecim w Wielkiej Brytanii. Obecne jest także w Europie Środkowej. Działa nie tylko w Polsce, ale także w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.