Nowy prezes grupy,wcześniej szef Porsche AG, Matthias Mueller obejmując to stanowisko zapowiedział,że „poruszy niebo i ziemię",żeby wyjaśnić aferę i ukarać wszystkich winnych. Najwyraźniej dotrzymuje słowa.
Do tej chwili straciło pracę 10 wysoko postawiony pracowników VW. Wśród nich zwolniony został Richard Dorenkamp, który odpowiadał w Grupie za rozwój technologiczny silników niskoemisyjnych i Falko Rudolph, szef działy rozwoju silników wysokoprężnych, który ostatnio kierował fabryką koncernu w Kassel, 180 km od Wolfsburga. Musiał odejść również Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi i Wolfgang Hatz, członek zarządu w Porsche AG. Obydwaj wcześniej pracowali w dziale silników. Razem z nimi stracił pracę Frank Tuch, szef działu kontroli jakości w VW. Wiadomo również,że z VW musiało odejść jeszcze kilka innych osób,ale ich nazwiska nie wypłynęły.