Aktualizacja: 07.03.2025 03:25 Publikacja: 04.09.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Sprzedawcy samochodów i warsztaty to najwięksi dłużnicy w polskim sektorze motoryzacyjnym. Jego niespłacone zobowiązania sięgnęły już 422 mln zł i na przestrzeni roku zwiększyły się o ponad 15 proc. – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów (KRD), do których dotarła „Rzeczpospolita”.
Liczba nierzetelnych dłużników branży motoryzacyjnej przekracza 12,5 tys. podmiotów, które zalegają z prawie 63 tys. faktur. 41 proc. ogólnego zadłużenia należy do firm sprzedających samochody, a blisko jedna trzecia do przedsiębiorców zajmujących się ich naprawą. Pozostała część długów obciąża podmioty zajmujące się sprzedażą części i akcesoriów – 16 proc., oraz producentów motoryzacyjnych, przy czym zadłużenie tej ostatniej grupy ma wśród wszystkich dłużników jedynie 11-proc. udział. Średnie zadłużenie jednej firmy motoryzacyjnej wynosi 33,6 tys. zł. – Trzy czwarte dłużników to jednoosobowe działalności gospodarcze – informuje KRD.
Jeśli na zasadzie retorsji, wobec decyzji (Donalda) Trumpa, cłami zostaną obłożone auta z USA, to pojazdy firm europejskich sprzedawane w Europie, ale produkowane w USA, mogą kosztować więcej - mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
USA odcinają Ukrainę od danych wywiadowczych, a Donald Trump ponownie mówi o przejęciu Grenlandii. Niemcy planują gigantyczne wydatki i zmiany w konstytucji, a Unia Europejska podtrzymuje zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Tymczasem Chiny publikują ambitny plan gospodarczy na 2025 rok.
Udział iPhone’a na polskim rynku w ciągu ostatnich dwóch lat podwoił się, ale wszystkie nasze linie produktowe – Mac, iPad – rosną tu w dwucyfrowym tempie – mówi w pierwszym wywiadzie dla polskich mediów Greg Joswiak, starszy wiceprezes Apple’a.
Elon Musk, który doradza prezydentowi Donaldowi Trumpowi w sprawie planów radykalnego odchudzenia administracji USA, powiedział, że U.S. Postal Service i pasażerska kolej Amtrak powinny zostać sprywatyzowane.
Pilne poszukiwanie nowych projektów obronnych, podwojenie budżetu oraz zniesienie limitu 8 mld euro na projekty związane z bezpieczeństwem – EBI zapowiada zmiany przed nadzwyczajnym szczytem przywódców UE nt. europejskiej obronności i Ukrainy.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Jeśli na zasadzie retorsji, wobec decyzji (Donalda) Trumpa, cłami zostaną obłożone auta z USA, to pojazdy firm europejskich sprzedawane w Europie, ale produkowane w USA, mogą kosztować więcej - mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Dopłaty do zakupu elektrycznych ciężarówek, budowy dla nich szybkich stacji ładowania oraz sieci przyłączeniowych będą warte łącznie 6 mld zł. Nabór wniosków rusza w przyszłym tygodniu.
Koreańska firma nie zwalnia tempa prezentowania nowych modeli. Kolejnym jest EV4, który oprócz nietypowego wyglądu ma też szereg „praktycznych” zalet.
Coraz bliżej globalnej wojny celnej w przemyśle motoryzacyjnym. Najwięcej mogą stracić producenci drogich marek, jak BMW i Mercedes.
Niespodziewana usterka uziemiła w poniedziałek wodorowe autobusy obsługujące miejską komunikację w stolicy Wielkopolski. 25 pojazdów zostało odwołanych z ulic do zajezdni.
Maleją także ceny naczep używanych, co wskazuje na poważny zastój w transporcie drogowym, szczególnie międzynarodowym.
Przedsiębiorca może jednorazowo zamortyzować motocykl, którym jeździ do klientów. Takie jest najnowsze, korzystne dla firm, stanowisko skarbówki. Wcześniej fiskus nie zgadzał się na jednorazową amortyzację.
Numer VIN (Vehicle Identification Number/numer identyfikacyjny pojazdu), który posiada każdy samochód, pozwala na identyfikację auta. Wyjaśniamy, jakie informacje zawiera 17-cyfrowy kod składający się z cyfr i liter. Oznaczenie jest nadawane przez producenta w momencie wprowadzenia auta do sprzedaży. Żaden z umieszczonych w nim 17 znaków nie jest przypadkowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas