Well Wólczanka, czyli pomysł na odmłodzenie marki

Nowym konceptem sklepów z odzieżą dla kobiet i mężczyzn grupa VRG z Krakowa chce przyciągnąć klientelę w wieku 25+. To element większego planu.

Publikacja: 12.10.2023 03:00

Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG

Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG

Foto: mat. pras.

Grupa VRG, właściciel kilku marek odzieżowych i jubilerskiej W.Kruk, zdecydowała się na ważny krok – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. W piątek 13 października zaczyna zmianę szyldów największych salonów prowadzonych do tej pory pod jedną z najstarszych działających na rynku marek krawieckich w kraju – Wólczanka.

Jak mówi „Rz” Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG, koncept, który zamierza rozwijać grupa, będzie nosić nazwę „Well Wólczanka”.

Zmiana ta to element strategicznego planu na lata 2023–2025. Zakłada on, że roczne przychody grupy urosną o 600 mln zł, osiągając za trzy lata poziom około 1,9 mld zł, a zysk operacyjny do około 220 mln zł.

Czytaj więcej

Szaleństwo w sklepach z garderobą minęło

Jednym z pomysłów, by zachęcić konsumentów do zakupów w sklepach grupy, jest odmłodzenie marek Vistula i Wólczanka zarówno pod względem wizualnym, jak i produktowym, przy jednoczesnej dbałości o ich jakość, aby mogły zaliczać się do kategorii zwanej „accesible premium” (osiągalne premium).

„Well Wólczanka ma pozytywnie kojarzyć się z radością zakupów oferty pełnosylwetkowej i trafiać do klienta 25+. To nazwa, która pozwala na wesołą zabawę słowną, którą marka ma w swoim ID – „well dresssed, feel well”. W ramach Well Wólczanka znajdziemy zatem wygodny, jakościowy casual dla kobiet i mężczyzn. Oczywiście w ofercie będą również koszule, nawiązując do korzeni marki, ale już bardziej codzienne, kolorowe, współczesne, mocno wsparte szeroką ofertą produktów dzianinowych i uzupełnione akcesoriami budującymi współczesny „look” młodego człowieka – opowiada Marta Fryzowska.

Zmiany w sklepach Wólczanki dotyczyć będą tylko tych sklepów stacjonarnych i internetowego, w których dostępna jest oferta „total look” (nie tylko koszule, do których przyzwyczajeni są klienci marki). To salony największe. Jest ich na razie kilka, ale ma przybywać.

Czytaj więcej

Firmy odzieżowe nie mają lekko. Liczą na powrót konsumentów

Jak mówi menedżerka VRG, chodzi o to, aby wprowadzić nowy porządek i ułatwić konsumentkom i konsumentom nawigację po ofercie odzieżowej grupy.

Szyld Well Wólczanka od piątku widoczny będzie w sklepie internetowym oraz w dwóch salonach w mniejszych miastach. Nowe logo zobaczą bywalcy galerii Focus w Zielonej Górze oraz wrocławskiej Magnolii. Do końca października nowy szyld pojawi się w istniejących salonach w Warszawie, w tym w galerii Arkadia, Mokotów oraz w Promenadzie, a także w Katowicach (Silesia) oraz Rzeszowie.

Tylko pod nowym szyldem otwierane będą remontowane i zupełnie nowe duże salony marki. Na początek jeszcze w tym roku w krakowskiej Bonarce oraz w Płocku (Galeria Wisła). Kolejne nowe salony powstawać będą już w 2024 r., w takich miastach jak Gdańsk czy Poznań.

Biznes
Kłopotliwy ślad węglowy dla spółek giełdowych
Biznes
Dubaj światowym centrum wiz. Start-up staje się potentatem
Biznes
Przy granicy z Polską powstanie park wodny Aquapolis. Są i złe wiadomości
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?