Samoloty szpiegowskie Saaba – Bombardiera

Szwedzki koncern zbrojeniowy zainstaluje na 2 nowych samolotach swój system patrolowania obszarów morskich Swordfish w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na ochronę przed zagrożeniami na morzu, w tym ze strony rosnącej liczby okrętów podwodnych.

Publikacja: 18.02.2016 16:05

O zainstalowaniu najnowszej wersji systemu wywiadu, obserwacji i rozpoznania ISR na nowych obiektach latających w partnerstwie z kanadyjskim Bombardierem poinformowano podczas salonu lotniczego w Singapurze. Informacja wiąże się ze wzrostem napięcia na Morzu Południowochińskim. Chiny rozlokowały nowoczesne baterie rakiet ziemia-powietrze na jednej ze spornych wysp, którą teraz kontrolują na tym akwenie.

Saab wyjaśnił, że system obecnie stosowany na nie produkowanym już samolocie turbośmigłowym Saab 2000 będzie oferowany w samolotach dyspozycyjnych Global 6000 i turbośmigłowych Q400 produkowanych przez Bombardiera. Samolot Global 6000 będzie mógł patrolować akweny przez 8 godzin lotu i oddalać się od swej bazy o 1000 mil morskich (1852 km) - poinformował szef działu lotniczych systemów ISR, Joakim Mevius. Q400 będzie w stanie przebywać w powietrzu tyle samo i oddalać się na 200 mil morskich od bazy.

- Jest kilka krajów, które zbliżają się do procedury zamówień publicznych, a my ostrożnie współpracujemy z kilkoma z nich - powiedział Mevius.

Samoloty wywiadowcze (szpiegowskie) znajdują się na liście zakupów kilku krajów Azji, gdzie skomplikowane spory terytorialne Chin z kilkoma krajami Azji Płd.-Wsch. podsycają zaniepokojenie o bezpieczeństwo.

Saab uruchomił oficjalnie produkcję innego samolotu dyspozycyjnego Bombardiera w wersji wojskowej, nazwanego GlobalEye, po sprzedaniu w listopadzie Emiratom systemu wczesnego ostrzegania i kontroli.

Saab przewiduje, ze do 2020 r. w regionie Azji-Pacyfiku będzie pływać ponad 100 lodzi podwodnych, wywołując konieczność posiadania samolotów do ich namierzania i obserwacji. Boeing pokazał na salonie samolot rozpoznania na morzu P-8 przystosowany z cywilnego B737.

O zainstalowaniu najnowszej wersji systemu wywiadu, obserwacji i rozpoznania ISR na nowych obiektach latających w partnerstwie z kanadyjskim Bombardierem poinformowano podczas salonu lotniczego w Singapurze. Informacja wiąże się ze wzrostem napięcia na Morzu Południowochińskim. Chiny rozlokowały nowoczesne baterie rakiet ziemia-powietrze na jednej ze spornych wysp, którą teraz kontrolują na tym akwenie.

Saab wyjaśnił, że system obecnie stosowany na nie produkowanym już samolocie turbośmigłowym Saab 2000 będzie oferowany w samolotach dyspozycyjnych Global 6000 i turbośmigłowych Q400 produkowanych przez Bombardiera. Samolot Global 6000 będzie mógł patrolować akweny przez 8 godzin lotu i oddalać się od swej bazy o 1000 mil morskich (1852 km) - poinformował szef działu lotniczych systemów ISR, Joakim Mevius. Q400 będzie w stanie przebywać w powietrzu tyle samo i oddalać się na 200 mil morskich od bazy.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca