InPost szykuje nowe usługi. „Największa innowacja od czasów blaszki”

Firma logistyczna kierowana przez Rafała Brzoskę dodaje gazu – zanotowała świetne wyniki kwartalne, mimo trudnego rynku, a teraz zapowiada wejście do kolejnej branży i start z zupełnie nowymi usługami.

Publikacja: 16.05.2023 10:48

InPost szykuje nowe usługi. „Największa innowacja od czasów blaszki”

Foto: InPost

Paczkomat Pro, Inpost Izi oraz InPost Pay to nowe marki zarejestrowane przez spółkę. Co pod nimi się kryje? Znany biznesmen nie chce ujawniać szczegółów, ale wiadomo, że w przypadku ostatniej chodzi o usługę płatności. InPost zamierza wejść w ten segment i zaoferować e-sklepom oraz internautom możliwości regulowania należności za zakupy zamawiane do paczkomatu przy pomocy własnego narzędzia. – To będzie prawdziwa rewolucja w usługach płatności. To jest największa nasza innowacja od czasu powstania paczkomatów i pomysłu na blaszki dodawane do kopert – mówi nam prezes InPostu.

Ruszyły testy płatności

Rafał Brzoska na razie nie ujawnia kiedy usługa zostanie uruchomiona. Nieoficjalnie wiadomo, że to kwestia do kilku miesięcy. – Trwa testowanie InPost Pay, ten proces ma kluczowe znaczenie, a projekt jest skomplikowany. Nie możemy utracić renomy, musimy być przekonani w 200 proc., że oddajemy rozwiązanie, które spełni oczekiwania – tłumaczy Brzoska.

Czytaj więcej

20 tys. paczkomatów to dopiero początek walki o klienta

Usługę w zamkniętych grupach testuje już coraz więcej sprzedawców internetowych. Nie wiadomo natomiast czym będzie InPost Izi. Marka została zastrzeżona w Urzędzie Patentowym. Na rynku pojawiły się sugestie, że ma to być alternatywna nazwa dla InPost Pay. To jednak tylko przypuszczenia. Sam InPost milczy na ten temat. Podobnie jest w przypadku projektu o nazwie Paczkomat Pro. – Na dziś mogę powiedzieć tylko, że jest to innowacja na poziomie samej maszyny i wkrótce planujemy wdrożenie – ucina prezes InPostu.

Na tym jednak nie koniec nowości szykowanych przez operatora – zamierza dać on klientom możliwość wysyłania paczek do swoich automatów za granicą (ma je m.in. w Wlk. Brytanii, Włoszech, Francji i Hiszpanii). Tzw. cross-border między paczkomatami nie jest jeszcze gotowy, a pierwsi sprzedawcy mają być „wpięci” do tej usług jeszcze w br. Rafał Brzoska przewiduje, że całe przedsięwzięcie powinno być gotowe do startu w ciągu najbliższego półtora roku. Jednocześnie spółka dynamicznie rozwija inną swoją nową usługę – dostaw zakupów spożywczych InPost Fresh. – Tygodniowo przybywa nam w niej 20 tys. użytkowników, podczas gdy konkurenci rosną w tempie 1,5-5 tys. – podkreśla.

Wyniki lepsze niż rynek

Grupa InPost w I kwartale br. osiągnęła 29-proc. wzrost przychodów (r/r), wypracowując niemal 2 mld zł, a liczba obsłużonych przesyłek skoczyła o ponad jedną piątą, do ok. 199 mln sztuk (dynamika wzrostu obsługiwanych wolumenów na rynkach międzynarodowych wyniosła 28 proc. rok do roku i była wyższa niż w Polsce, gdzie sięgnęła 18 proc.). – To było kolejny kwartał imponujących wzrostów liczby przesyłek. Nadal rośniemy szybciej niż branża e-commerce na wszystkich naszych kluczowych rynkach. Wyniki te udało nam się osiągnąć mimo, że I kwartał jest sezonowo najmniej dynamicznym kwartałem w roku – komentuje prezes InPostu.

Wynik spółka wypracowała na trudnym rynku. Dane GUS pokazują bowiem, że wolumenowo skurczył się o 17 proc.

Paczkomat Pro, Inpost Izi oraz InPost Pay to nowe marki zarejestrowane przez spółkę. Co pod nimi się kryje? Znany biznesmen nie chce ujawniać szczegółów, ale wiadomo, że w przypadku ostatniej chodzi o usługę płatności. InPost zamierza wejść w ten segment i zaoferować e-sklepom oraz internautom możliwości regulowania należności za zakupy zamawiane do paczkomatu przy pomocy własnego narzędzia. – To będzie prawdziwa rewolucja w usługach płatności. To jest największa nasza innowacja od czasu powstania paczkomatów i pomysłu na blaszki dodawane do kopert – mówi nam prezes InPostu.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Produkty i Usługi
20 tys. paczkomatów to dopiero początek walki o klienta
Firmy
Rynek kurierski słabnie, ale InPost bije kolejne rekordy doręczeń
Biznes
Dlaczego Łuna-25 uderzyła w Księżyc? Roskosmos znalazł winnego
Biznes
Stocznia z Holandii poszła do sądu. Antyrosyjskie sankcje szkodzą jej biznesowi
Materiał Promocyjny
Inwestycje kolejowe tworzą lepsze warunki do podróży pociągiem
Biznes
Awantura przy wycinaniu lasu. Meblarze skarżą się na praktyki leśników
Biznes
Jiten Vyas, wiceprezes VFS Global: Nie podejmujemy decyzji o wizach