InPost szykuje nowe usługi. „Największa innowacja od czasów blaszki”

Firma logistyczna kierowana przez Rafała Brzoskę dodaje gazu – zanotowała świetne wyniki kwartalne, mimo trudnego rynku, a teraz zapowiada wejście do kolejnej branży i start z zupełnie nowymi usługami.

Publikacja: 16.05.2023 10:48

InPost szykuje nowe usługi. „Największa innowacja od czasów blaszki”

Foto: InPost

Paczkomat Pro, Inpost Izi oraz InPost Pay to nowe marki zarejestrowane przez spółkę. Co pod nimi się kryje? Znany biznesmen nie chce ujawniać szczegółów, ale wiadomo, że w przypadku ostatniej chodzi o usługę płatności. InPost zamierza wejść w ten segment i zaoferować e-sklepom oraz internautom możliwości regulowania należności za zakupy zamawiane do paczkomatu przy pomocy własnego narzędzia. – To będzie prawdziwa rewolucja w usługach płatności. To jest największa nasza innowacja od czasu powstania paczkomatów i pomysłu na blaszki dodawane do kopert – mówi nam prezes InPostu.

Ruszyły testy płatności

Rafał Brzoska na razie nie ujawnia kiedy usługa zostanie uruchomiona. Nieoficjalnie wiadomo, że to kwestia do kilku miesięcy. – Trwa testowanie InPost Pay, ten proces ma kluczowe znaczenie, a projekt jest skomplikowany. Nie możemy utracić renomy, musimy być przekonani w 200 proc., że oddajemy rozwiązanie, które spełni oczekiwania – tłumaczy Brzoska.

Czytaj więcej

20 tys. paczkomatów to dopiero początek walki o klienta

Usługę w zamkniętych grupach testuje już coraz więcej sprzedawców internetowych. Nie wiadomo natomiast czym będzie InPost Izi. Marka została zastrzeżona w Urzędzie Patentowym. Na rynku pojawiły się sugestie, że ma to być alternatywna nazwa dla InPost Pay. To jednak tylko przypuszczenia. Sam InPost milczy na ten temat. Podobnie jest w przypadku projektu o nazwie Paczkomat Pro. – Na dziś mogę powiedzieć tylko, że jest to innowacja na poziomie samej maszyny i wkrótce planujemy wdrożenie – ucina prezes InPostu.

Na tym jednak nie koniec nowości szykowanych przez operatora – zamierza dać on klientom możliwość wysyłania paczek do swoich automatów za granicą (ma je m.in. w Wlk. Brytanii, Włoszech, Francji i Hiszpanii). Tzw. cross-border między paczkomatami nie jest jeszcze gotowy, a pierwsi sprzedawcy mają być „wpięci” do tej usług jeszcze w br. Rafał Brzoska przewiduje, że całe przedsięwzięcie powinno być gotowe do startu w ciągu najbliższego półtora roku. Jednocześnie spółka dynamicznie rozwija inną swoją nową usługę – dostaw zakupów spożywczych InPost Fresh. – Tygodniowo przybywa nam w niej 20 tys. użytkowników, podczas gdy konkurenci rosną w tempie 1,5-5 tys. – podkreśla.

Wyniki lepsze niż rynek

Grupa InPost w I kwartale br. osiągnęła 29-proc. wzrost przychodów (r/r), wypracowując niemal 2 mld zł, a liczba obsłużonych przesyłek skoczyła o ponad jedną piątą, do ok. 199 mln sztuk (dynamika wzrostu obsługiwanych wolumenów na rynkach międzynarodowych wyniosła 28 proc. rok do roku i była wyższa niż w Polsce, gdzie sięgnęła 18 proc.). – To było kolejny kwartał imponujących wzrostów liczby przesyłek. Nadal rośniemy szybciej niż branża e-commerce na wszystkich naszych kluczowych rynkach. Wyniki te udało nam się osiągnąć mimo, że I kwartał jest sezonowo najmniej dynamicznym kwartałem w roku – komentuje prezes InPostu.

Wynik spółka wypracowała na trudnym rynku. Dane GUS pokazują bowiem, że wolumenowo skurczył się o 17 proc.

Paczkomat Pro, Inpost Izi oraz InPost Pay to nowe marki zarejestrowane przez spółkę. Co pod nimi się kryje? Znany biznesmen nie chce ujawniać szczegółów, ale wiadomo, że w przypadku ostatniej chodzi o usługę płatności. InPost zamierza wejść w ten segment i zaoferować e-sklepom oraz internautom możliwości regulowania należności za zakupy zamawiane do paczkomatu przy pomocy własnego narzędzia. – To będzie prawdziwa rewolucja w usługach płatności. To jest największa nasza innowacja od czasu powstania paczkomatów i pomysłu na blaszki dodawane do kopert – mówi nam prezes InPostu.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Produkty i Usługi
20 tys. paczkomatów to dopiero początek walki o klienta
Firmy
Rynek kurierski słabnie, ale InPost bije kolejne rekordy doręczeń
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK