Paczkomat Pro, Inpost Izi oraz InPost Pay to nowe marki zarejestrowane przez spółkę. Co pod nimi się kryje? Znany biznesmen nie chce ujawniać szczegółów, ale wiadomo, że w przypadku ostatniej chodzi o usługę płatności. InPost zamierza wejść w ten segment i zaoferować e-sklepom oraz internautom możliwości regulowania należności za zakupy zamawiane do paczkomatu przy pomocy własnego narzędzia. – To będzie prawdziwa rewolucja w usługach płatności. To jest największa nasza innowacja od czasu powstania paczkomatów i pomysłu na blaszki dodawane do kopert – mówi nam prezes InPostu.
Ruszyły testy płatności
Rafał Brzoska na razie nie ujawnia kiedy usługa zostanie uruchomiona. Nieoficjalnie wiadomo, że to kwestia do kilku miesięcy. – Trwa testowanie InPost Pay, ten proces ma kluczowe znaczenie, a projekt jest skomplikowany. Nie możemy utracić renomy, musimy być przekonani w 200 proc., że oddajemy rozwiązanie, które spełni oczekiwania – tłumaczy Brzoska.
Czytaj więcej
Automaty paczkowe będą pojawiać się jak grzyby po deszczu, a giganci rozwijają obsługę przesyłek międzynarodowych.
Usługę w zamkniętych grupach testuje już coraz więcej sprzedawców internetowych. Nie wiadomo natomiast czym będzie InPost Izi. Marka została zastrzeżona w Urzędzie Patentowym. Na rynku pojawiły się sugestie, że ma to być alternatywna nazwa dla InPost Pay. To jednak tylko przypuszczenia. Sam InPost milczy na ten temat. Podobnie jest w przypadku projektu o nazwie Paczkomat Pro. – Na dziś mogę powiedzieć tylko, że jest to innowacja na poziomie samej maszyny i wkrótce planujemy wdrożenie – ucina prezes InPostu.
Na tym jednak nie koniec nowości szykowanych przez operatora – zamierza dać on klientom możliwość wysyłania paczek do swoich automatów za granicą (ma je m.in. w Wlk. Brytanii, Włoszech, Francji i Hiszpanii). Tzw. cross-border między paczkomatami nie jest jeszcze gotowy, a pierwsi sprzedawcy mają być „wpięci” do tej usług jeszcze w br. Rafał Brzoska przewiduje, że całe przedsięwzięcie powinno być gotowe do startu w ciągu najbliższego półtora roku. Jednocześnie spółka dynamicznie rozwija inną swoją nową usługę – dostaw zakupów spożywczych InPost Fresh. – Tygodniowo przybywa nam w niej 20 tys. użytkowników, podczas gdy konkurenci rosną w tempie 1,5-5 tys. – podkreśla.