Firma, założona w latach 90. przez Krzysztofa i Beatę Fedorowiczów, zna uwarunkowania rynkowe, specyfikę branży, a dziś zdecydowanie wyznacza w niej standardy. Początkowo zajmowała się szeroko rozumianą dystrybucją środków czystości, importowała też specjalistyczne maszyny z Europy Zachodniej. Z czasem rozpoczęła własną produkcję maszyn czyszczących i myjni bezdotykowych, które dziś stanowią podstawowy przedmiot jej działalności. Myjnie BKF znaleźć można w Czechach, Słowacji, Kazachstanie, Białorusi czy Rosji. W Polsce działa ponad 700 myjni wyprodukowanych w podszczecińskiej fabryce, a liczba ta ciągle rośnie.
Strategia młodości
W 2007 r. właściciele zdecydowali się przekazać firmę kolejnemu pokoleniu. Zarząd objęli wówczas Klaudia Fedorowicz-Andrzejewska i Piotr Andrzejewski, którzy postanowili iść konsekwentnie w stronę rozwiązań, umożliwiających wprowadzanie zaawansowanych form zarządzania myjnią i serwisu. – Dostęp do części mechanicznych czy hydraulicznych, z których powstaje myjnia jest powszechny. Wiedzieliśmy, że nasze zaangażowanie powinno zostać ukierunkowane na te aspekty, które decydują o innowacyjności, które nie są ogólnodostępne – mówi Piotr Andrzejewski, prezes firmy BKF Myjnie Bezdotykowe Sp. z o.o. Zdecydowano, że kluczem do sukcesu będzie kapitał intelektualny. Dziś spółka zatrudnia ponad 130 osób, zaś średnia wieku pracowników oscyluje wokół trzydziestki. Swoistą strategią stało się zatrudnianie w BKF-ie osób młodych, prosto po studiach, inwestowanie w ich rozwój i wspólne zdobywanie doświadczenia. – Specyficzna charakterystyka młodego pracownika pozwala na zwiększanie kreatywności całego zespołu. Gdy przygotowujemy nowy projekt, w konsultacjach mu poświęconych uczestniczą wszyscy: począwszy od programisty, projektanta, automatyka, na serwisancie kończąc. Staramy się, aby nasz produkt był fuzją doświadczenia i optyki różnych specjalistów, każdy z nich bowiem dostrzega różne użyteczności, widzi różne rozwiązania – wskazuje P. Andrzejewski.
W ciągu ostatnich ośmiu lat BKF wykształcił własny dział technologii, zajmujący się projektowaniem mechaniki, hydrauliki i elektryki, dział programistyczny (eBKF) oraz segment DEiA, zajmujący się projektowaniem elektroniki i oprogramowania do niej. W chwili obecnej najwięcej środków jest transferowanych właśnie w projektowanie rozwiązań software'owych przeznaczonych dla myjni. Ekspansja firmy dowodzi, że taka strategia popłaca.
Strategia automatyzacji