Chińczycy zastąpią BMW w Kaliningradzie

Od dziś w Kaliningradzie ruszył montaż aut taniej chińskiej marki Kaiyi. Do końca 2023 roku planowane jest wejście na rynek rosyjski trzech kolejnych modeli tej marki.

Publikacja: 30.01.2023 13:07

Chińczycy zastąpią BMW w Kaliningradzie

Foto: Bloomberg

Kaliningradzkie zakłady firmy Avtotor rozpoczęły montaż seryjny chińskiego sedana Kaiyi E5, informuje agencja TASS. Sprzedaż tego samochodu powinna rozpocząć się już w pierwszym kwartale 2023 roku, a do końca roku firma zamierza wprowadzić na rynek jeszcze trzy modele tej marki.

Montaż ruszył z wielką pompą, po tym jak przez ponad trzy kwartały montowania Avtotor stała pusta po wycofaniu się koncernu BMW i Hyunday.

Czytaj więcej

Chińczycy na ratunek rosyjskiej motoryzacji. Montują samochody w Kaliningradzie

Na początek montaż w Kaliningradzie odbywa się na podstawie spawanej i lakierowanej karoserii z częściową lokalizacją komponentów, a następnie przewiduje się przejście do pełnego cyklu produkcyjnego.

„Oficjalny dystrybutor Kaiyi w Rosji rozpoczął już przyjmowanie zgłoszeń od dealerów” – poinformował serwis prasowy Avtotor.

Kaiyi Auto to chiński producent aut osobowych z siedzibą w Wuhu działający od 2014 roku. Należy do chińskiego koncernu Chery Automobile, który wiele razy był oskarżany od bezprawne kopiowanie (kradzież) zachodnich konstrukcji samochodowych (m.in. terenowego mercedesa).

Rosjanie nie mają jednak wyboru, bo po agresji na Ukrainę, wszystkie zachodnie firmy samochodowe zamknęły swoje rosyjskie fabryki. Dlatego zazwyczaj tanie chińskie auta, tym razem tanie nie będą. Eksperci oceniają, że samochody produkowane w fabryce Avtotor prawdopodobnie nie będą kosztować mniej niż 1 milion rubli (69,5 tys. zł), co może odstraszyć potencjalnych nabywców.

Igor Morżaretto, partner agencji analitycznej Awtostat, w rozmowie z gazetą Kommersant zauważa jednak, że znajdzie się nabywca na produkty kaliningradzkiego zakładu, ponieważ wielu zagranicznych konkurentów opuściło rosyjski rynek:

Czytaj więcej

Niemiecki moto biznes jedzie do Chin. Pierwsza taka wizyta od pandemii

„ Ogromna liczba dealerów jest teraz bez pracy. I nie ma problemu ze znalezieniem jakiejś sieci czy firmy, która podejmie się sprzedaży określonych marek. Inna sprawa czy zakład sam chce to zrobić, czy powierzy to komuś innemu. To kwestia biznesowa. Avtotor to jeden z największych zakładów montażu samochodów w Rosji, który ma produkować do 250 tysięcy samochodów rocznie”.

W 2023 r roku Avtotor planuje wyprodukować 100 tysięcy chińskich pojazdów.

Kaliningradzkie zakłady firmy Avtotor rozpoczęły montaż seryjny chińskiego sedana Kaiyi E5, informuje agencja TASS. Sprzedaż tego samochodu powinna rozpocząć się już w pierwszym kwartale 2023 roku, a do końca roku firma zamierza wprowadzić na rynek jeszcze trzy modele tej marki.

Montaż ruszył z wielką pompą, po tym jak przez ponad trzy kwartały montowania Avtotor stała pusta po wycofaniu się koncernu BMW i Hyunday.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
XX Jubileuszowy Międzynarodowy Kongres MBA
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie
Biznes
Niedokończony obraz Gustava Klimta sprzedany za 30 mln euro
Biznes
Ozempic może ograniczyć picie alkoholu i palenie papierosów
Biznes
KGHM rozczarował. Mniej produkuje i sprzedaje