Kaliningradzkie zakłady firmy Avtotor rozpoczęły montaż seryjny chińskiego sedana Kaiyi E5, informuje agencja TASS. Sprzedaż tego samochodu powinna rozpocząć się już w pierwszym kwartale 2023 roku, a do końca roku firma zamierza wprowadzić na rynek jeszcze trzy modele tej marki.
Montaż ruszył z wielką pompą, po tym jak przez ponad trzy kwartały montowania Avtotor stała pusta po wycofaniu się koncernu BMW i Hyunday.
Czytaj więcej
Trzy chińskie firmy motoryzacyjne zajęły miejsce BMW i Hyundai w montowniach w Kaliningradzie opuszczonych po rosyjskiej agresji na Ukrainę. Nie są to czołowi gracze na rynku aut osobowych i póki co nie pomogą rosyjskiemu rynkowi, który jest w najgłębszej zapaści w historii.
Na początek montaż w Kaliningradzie odbywa się na podstawie spawanej i lakierowanej karoserii z częściową lokalizacją komponentów, a następnie przewiduje się przejście do pełnego cyklu produkcyjnego.
„Oficjalny dystrybutor Kaiyi w Rosji rozpoczął już przyjmowanie zgłoszeń od dealerów” – poinformował serwis prasowy Avtotor.