Reklama

Ministerstwo Obrony Rosji: Rosyjskie drony nie spełniają podstawowych norm

Rosyjski resort obrony przyznał, że drony krajowej produkcji „w większości nie spełniają podstawowych wymagań taktyczno-technicznych resortu”. Prawdopodobną przyczyną jest odcięcie rosyjskich producentów od importowanych części.

Publikacja: 28.09.2022 16:37

Ministerstwo Obrony Rosji: Rosyjskie drony nie spełniają podstawowych norm

Foto: Stock Adobe

Poinformował o tym przedstawiciel rosyjskiego MON Igor Iszczuk. Według niego armia rosyjska najbardziej potrzebuje dronów rozpoznawczych.

„Ministerstwo opracowało odpowiednie wymagania taktyczno-techniczne dla bezzałogowych statków powietrznych. A większość producentów niestety nie jest w stanie ich spełnić. Głównym powodem niespełnienia norm jest niedostateczna baza potrzebnych elementów” - powiedział pułkownik Igor Iszczuk przy okrągłym stole „Perspektywy rozwoju technologii bezzałogowych pojazdów w Federacji Rosyjskiej” (cytat TASS).

O co tak naprawdę chodzi? O brak importowanych części, które wykorzystywali rosyjscy producenci, a od których zostali odcięci po wprowadzeniu sankcji przez Zachód.

Teraz rosyjski agresor najbardziej potrzebuje dronów do rozpoznania konwencjonalnego i elektronicznego, a także dronów używanych jako „amunicja krążąca". W tej sytuacji resort jest zmuszony „postawić się na uproszczenia, na dodatkowe umowy, na dopuszczenie do eksploatacji dronów znajdujących się w fazie eksperymentów”.

Według ekspertów, z którymi rozmawiał Kommiersant, już w czerwcu w Rosji zabrakło dronów. Stało się tak gdyż wcześniej kupowano je dla wojska w Donbasie. Na tym tle w maju i czerwcu ich ceny w Rosji poszły w górę o jedną trzecią.

Reklama
Reklama
Biznes
Akcje za dotacje. Rząd Donalda Trumpa przejmuje udziały w Intelu
Biznes
Morze Kaspijskie wysycha. Jesiotry wymierają, porty trzeba pogłębiać
Biznes
Kto pokieruje UKE? Nowe oficjalne i nieoficjalne informacje
Biznes
AI zagraża programistom, weto Prezydenta i poprawa w europejskim przemyśle
Biznes
Katastrofa rosyjskiej motoryzacji. Sprzedali jeden samochód
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama