Aktualizacja: 15.12.2020 21:44 Publikacja: 15.12.2020 21:00
Foto: materiały prasowe
W pierwszym etapie zdolność produkcyjna fabryki ma sięgnąć 100 tys. samochodów rocznie. Po rozbudowie mogłaby zostać nawet podwojona. Szacuje się, że koszt inwestycji może sięgnąć 5 mld zł. – Będziemy pracować, aby finansowanie inwestycji było wspierane przez budżet państwa – zapowiedział na wczorajszej konferencji prasowej minister klimatu Michał Kurtyka.
Produkcja samochodu rozpocznie się jednak później, niż pierwotnie planowano: jeszcze na lipcowej prezentacji Izery spółka ElectroMobility Poland (EMP) informowała o zamiarze rozpoczęcia produkcji przed końcem 2023 r. Okazuje się, że potrzeba więcej czasu na przygotowania do rozpoczęcia budowy. – Jestem przekonany, że czas zainwestowany teraz zwróci się na dalszych etapach projektu – powiedział Piotr Zaremba, prezes EMP.
DefendEye stworzył nowatorską broń, która żołnierzowi lub ratownikowi pozwala wystrzelić bezzałogowy statek powi...
Kody kreskowe odchodzą na zasłużoną emeryturę. Zastąpią je kody QR nowej generacji, stworzone przez organizację...
Niegdyś niezwykle popularna firma 23andMe, zajmująca się testami DNA, po dwóch miesiącach od ogłoszenia upadłośc...
Trump próbuje mediować pokój w Ukrainie i zapowiada przełom. UE i Wielka Brytania podpisują strategiczny pakt ob...
Holendrzy sfinalizowali zakup 46 czołgów Leopard 2A8. Ostatnie dostawy za… 6 lat, ale to ten czołg ma najwięcej...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas