Reklama
Rozwiń
Reklama

Okres ekspansji prywatnych aut może powoli zmierzać do końca

Produkcja samochodów sięgnie szczytu w 2036 r. Nawet mimo transformacji w kierunku napędów elektrycznych ponadstuletni okres ekspansji prywatnych aut może powoli zmierzać do końca – wynika z raportu ośrodka badawczego BloombergNEF. Innymi słowy, nie będziemy już kupować tylu pojazdów osobowych.

Publikacja: 11.08.2022 03:00

Okres ekspansji prywatnych aut może powoli zmierzać do końca

Foto: Adobe Stock

Przejście z napędów spalinowych na elektryczne nie będzie jedyną rewolucyjną zmianą, jakiej w najbliższych dekadach należy spodziewać się w motoryzacji. Jak przewiduje BloombergNEF, sprzedaż samochodów osobowych w skali globu osiągnie szczyt już za 14 lat, by potem zacząć powoli spadać.

Tak „elektryfikacja”, jak i kurczenie się liczby aut przyczynią się do zmniejszenia emisyjności transportu. Jak przewidują autorzy raportu, globalna flota pojazdów będzie rosła jeszcze przez co najmniej kolejną dekadę. Liczba jeżdżących po światowych drogach aut wzrośnie z 1,2 mld obecnie do rekordowych nieco ponad 1,5 mld w 2039 r.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama