Maersk i Shell chcą pozbyć się aktywów w Rosji

Duński armator transportu kontenerowego rozmawia z potencjalnymi nabywcami jego udziału w operatorze portów w Rosji. Brytyjski koncern naftowy chce zbyć z kolei sieć stacji paliw i zakład olejów w Rosji. Powodem w obu wypadkach jest agresja na Ukrainę

Publikacja: 08.05.2022 14:31

Maersk i Shell chcą pozbyć się aktywów w Rosji

Maersk

Foto: Maersk

Duński Maersk wystawił na sprzedaż udział 30,75 proc. w Global Ports Investments, która odpowiada za funkcjonowanie sześciu terminali kontenerowych w Rosji i dwóch w Finlandii. Duńczycy kupili ten udział w 2012 r. Pozostałymi udziałowcami są państwowy Rosatom i biznesmen Siergiej Sziskariew — podał Reuter.

Duńczycy postanowili pozbyć się swego udziału, aby wyjść całkowicie z Rosji po jej agresji na Ukrainę. Prowadzą już rozmowy z kilkoma potencjalnymi kandydatami do kupna. — Nie wrócimy do Rosji do czasu, aż uznamy, że Rosja znów odgrywa dobrą i konstruktywną rolę na świecie — powiedział na briefingu prezes Maerska, Soren Skou.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne