Na rynku stacjonarnego dostępu do internetu coraz silniejszą pozycję mają telewizje kablowe. Podczas gdy Orange Polska i Netia, które wyrosły z usług telefonicznych, tracą abonentów szerokopasmowego dostępu, ich konkurenci konsekwentnie pod tym względem rosną.
Kablówkowy przełom
Brakuje na razie dokładnych danych od części operatorów, ale jest bardzo prawdopodobne, że technologia kablówek (Docsis) właśnie staje się najpopularniejszą stacjonarną technologią internetu w domach Polaków.
Na przełomie 2014 i 2015 r. roku przewaga technologii DSL, stosowanej przez operatorów telefonicznych łączy miedzianych, nad kablową była niewielka. Korzystało z niej 2,7 mln abonentów, o 100 tys. więcej niż z łączy kablarzy – wynika z danych zgromadzonych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Tymczasem dane największych czterech dostawców stacjonarnego dostępu wskazują, że po półroczu dystans ten mógł zaniknąć.
W samym II kw. najszybciej statystyki klientów dostępu powiększał największy w kraju operator telewizji kablowej: UPC Polska. Pozyskał przez trzy miesiące nieco ponad 13 tys. abonentów szerokopasmowego dostępu i zakończył kwartał z 1,08 mln użytkowników stacjonarnego internetu.