Założona przez aktorkę firma Honest Company zajmuje się produkcją nietoksycznych artykułów użytku domowego, w tym pieluch dla dzieci oraz środków czystości, i propaguje ideę świadomej i etycznej konsumpcji. Zakupem spółki interesuje się już kilku dużych producentów dóbr konsumpcyjnych. Jednym z nich jest Unilever, który chce przejąć firmę za miliard dolarów. Jak podaje Bloomberg, strony znajdują się obecnie we wczesnej fazie rozmów.
To kolejny krok do zwiększenia wachlarza asortymentu, jaki znajduje się w ofercie Unilever. Właściciel takich znanych marek, jak Lipton, Dove, Timotei, Domestos oraz Knorr dokonał niedawno przejęcia internetowego sklepu Dollar Shave Club, sprzedającego maszynki do golenia i inne produkty higieny osobistej. Prezes Unilever, Paul Polman, wyjaśnił, że ten ruch ma pomóc firmie trafić do klientów młodego pokolenia, tzw. millenialsów, którzy dokonują często zakupów poprzez internet. W jednym z wywiadów zaznaczył, że rozwój firmy na zewnątrz poprzez dalsze przejęcia będzie jej głównym motorem wzrostu w najbliższej przyszłości.
Firma Honest Company została utworzona w 2011 roku w Santa Monica w Californii. Początkowo jej działalność skupiała się na produkcji artykułów związanych z pielęgnacją dzieci. Z czasem rozszerzyła ją również na różnorodne artykuły gospodarstwa domowego oraz kosmetyki. Zatrudnia obecnie blisko 500 pracowników. 35-letnia aktorka Jessica Alba, która jest jej twarzą i współzałożycielką, w kampanii marketingowej stawia silny nacisk na ekologiczne i etyczne wartości firmy.
Mimo to spółka wywołała już liczne kontrowersje. W 2015 r. zarzucano jej między innymi stosowanie zbyt wysokiego poziomu tlenku cynku w kremach do opalania, co powodowało oparzenia i problemy ze skórą. Firma zapewniała, że skład kremów został zmieniony i problem został rozwiązany. Jednak już w 2016 r. spółka została pozwana do sądu za nazywanie niektórych produktów dziecięcych „organicznymi”. Okazało się, że posiadały one aż 11 syntetycznych substancji, których amerykańskie prawo nie zezwala stosować w ekologicznych produktach.