Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.11.2016 21:31 Publikacja: 12.11.2016 21:46
Podium w kategorii najmniejszych samochodów zdominowała produkcja japońska. Najlepiej wypadła Toyota Aygo. W przypadku tego modelu odsetek usterek wyniósł 54,25. Na drugim miejscu znalazła się Honda Jazz z wynikiem 54,29. Ostatnie miejsce przypadło Toyocie Yaris, która osiągnęła wynik 54,31. Tabelę zamyka Suzuki Alto, które osiągnęło wynik 134,71. Średni przebieg badanych samochodów to 110 tys. km.
W przypadku przedstawicieli segmentu C prym wiedzie Mercedes Klasy A. Niemiecki model uzyskał wynik 59,2. Na drugim miejscu kolejny model z niemieckiego segmentu premium - BMW Serii 1 z wynikiem 63,08. Na trzecim miejscu znalazła się Honda Civic/Civic Hybrid. Japoński model uzyskał wynik 70,1. W segmencie aut kompaktowych najgorzej wypadła Alfa Romeo 147 uzyskując wynik 132,08. Auta tej klasy przejeżdżają średnio 130 tys. km.
Oto kolejna kategoria, która w rankingu przygotowanym przez Niemców została zdominowana przez auta japońskie. Pierwsze miejsce należy do Toyoty Avensis, która uzyskała wynik 47,08. Jest to o tyle zaskakujące, że ta generacja modelu jest uznawana za samochód ponadprzeciętnie awaryjny. Na drugim miejscu zaparkowało Subaru Legacy/Outback uzyskując 61,35 punktów. Na trzecim miejscu znalazło się Audi A4 uzyskując wynik 63,65. Ostatnią lokatę zajmuje Renault Laguna, zwana w niektórych kręgach "królową lawet" - 107,17.
Samochody rodzinne typu van i minivan nadal cieszą się sporą popularnością, mimo mody na SUV-y. W tym segmencie znów zwycięża samochód z Japonii. Toyota Verso uzyskała bardzo dobry wynik 46,8. Na drugim miejscu znajduje się Mercedes Klasy B z wynikiem 59,18. Trzecie miejsce na podium należy do Forda S-MAX - 70,56. Ostatnie miejsce okupuje Renault Kangoo z bardzo słabym wynikiem 131,45. Średni przebieg samochodów w tym segmencie to 155 tys. km.
Najbardziej dynamicznie rozwijający się segment cieszy się dużą popularnością na rynku wtórnym. W rankingu GTU najmniej awaryjnym modelem jest Toyota RAV4, która uzyskała wynik 41,29. Na drugim miejscu kolejny japoński produkt - Subaru Forester - 41,92. Trzecie miejsce zajmuje Porsche Cayenne 43,10. Ostatnie miejsce w tym segmencie zajmuje Kia Sorento z wynikiem 126,18. Średni przebieg samochodów z tego segmentu wynosi 145 tys. km.
Kupując używany samochód bardzo często sprawdzamy różne rankingi awaryjności. Tym bardziej, że Polacy najczęściej szukają samochodów starszych niż 10 lat, co potwierdzają statystyki. Instytut SAMAR donosi, że najmłodszymi sprowadzanymi do Polski samochodami są rumuńskie Dacie. Średni wiek wynosi nieco ponad 6 lat. Po drugiej stronie tabeli znajdują się Mercedesy, które średnio mają aż 15 lat.
Dlatego idealnym źródłem informacji może być najnowszy ranking przygotowany przez niemieckie GTU. Na podstawie ponad 5 mln badań technicznych sporządzono raport awaryjności samochodów podzielony na różne kategorie. Brano w nim pod uwagę liczbę usterek oraz ich wpływ na bezpieczeństwo pojazdu.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Finansowanie dla polskich start-upów gwałtownie spada. W Rzymie państwa europejskie ustalają szczegóły odbudowy...
Do 22,5 zł rosły notowania Pepco Group na otwarciu czwartkowej sesji w reakcji na wyniki i plany handlowego prze...
W ciągu trzech lat tej brutalnej wojny reżim Putina zagrabił prywatne aktywa o wartości co najmniej 50 mld dolar...
Rosja atakuje Ukrainę rekordową ilością dronów i rakiet, Polska nisko w europejskim rankingu cyberbezpieczeństwa...
Polska znalazła się na odległym, 17. miejscu w Europie pod względem cyfrowego bezpieczeństwa – wynika z danych,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas