Reklama

Ford nie rezygnuje z Meksyku

Ford realizuje plan przeniesienia produkcji małych samochodów z Michigan do Meksyku, ale dwa ważne produkty będą powstawać w Stanach - powiedział prezes Mark Fields.

Aktualizacja: 17.11.2016 10:08 Publikacja: 17.11.2016 09:22

Ford nie rezygnuje z Meksyku

Foto: www.ford.com

- Posuwamy się naprzód z naszym planem przeniesienia produkcji Forda Focusa do Meksyku, aby zrobić miejsce na dwa ważne produkty, jakie wprowadzimy w zakładach w Michigan. Nie będzie to mieć żadnego wpływu na zatrudnienie - powiedział prezes koncernu agencji Reutera na marginesie salonu samochodowego w Los Angeles.

Donald Trump skrytykował podczas kampanii wybiorczej Forda za decyzję o przeniesieniu w 2018 r. do Meksyku produkcji Focusa i zapowiedział rozważenie pobierania cła od samochodów tego koncernu produkowanych w Meksyku. Szef rady dyrektorów Bill Ford powiedział w październiku, że spotkał się z Trumpem, odpowiedział na jego krytykę, że firma założona przez jego pradziadka produkuje w Stanach więcej samochodów i furgonetek od jakiejkolwiek innej firmy.

Fields wyjaśnił, że przy tak taniej benzynie w Stanach „jest nam bardzo trudno zarabiać na pojazdach małego segmentu produkowanych w USA”. Gdyby Ford postanowił produkować Focusa w Stanach, musiałby podnieść jego cenę i ten samochód nie sprzedałby się.

Forda i inni duzi producenci w USA zwrócili się do ekipy prezydenta-elekta o rozważenie złagodzenia norm spalania paliwa wprowadzonych przez administrację Obamy, które zmuszą producentów do ponad dwukrotnego zwiększenia sprawności ich flot do 54,5 mil na galon (87,7 km na 2,8 l) w 2025 r. Prezes Fields uważa, że czynnik oszczędności paliwowej i handel to dwie odrębne kwestie.

Koncern realizuje także plany wykorzystania mocy produkcyjnych w innych krajach dla wypełnienia luki w gamie oferowanej w Stanach. Członkowie kierownictwa Forda wykorzystali salon do promowania małego pojazdu sportowo-użytkowego EcoSport, który ma być eksportowany z Indii. -Mamy już zakłady i inwestycje w innych częściach świata. To daje nam wolną rękę w inwestowaniu w USA - powiedział Fields i wskazał na przygotowania do uruchomienia w Kentucky produkcji furgonetki SuperDuty.

Reklama
Reklama

Koncern uprzedził inwestorów, że jego zdaniem popyt na samochody osobowe i lekkie furgonetki w Stanach jest bliski nasycenia, według Fieldsa ostatnie 2 miesiące roku będą trudniejsze pod względem cen. - Spodziewamy się, że cały sektor wypadnie podobnie jak rok temu, może nieco słabiej w sprzedaży detalicznej, w konkurencyjnych warunkach cenowych -stwierdził.

Biznes
Trump z nowymi umowami, AI w medycynie i rosyjski przemysł lotniczy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
W którą stronę zmierza bancassurance?
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama