Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył w środę na Polkomtel (operator sieci Plus) i satelitarną platformę Cyfrowy Polsat odpowiednio 30,7 mln i 9,7 mln zł kar za wprowadzanie w błąd konsumentów i naruszanie ich interesów.
W ten sposób zakończyły się postępowania urzędu dotyczące treści przekazów reklamowych spółek tworzących grupę sprzed ponad dwóch lat.
Jak wynika z komunikatu UOKiK, otrzymywał on skargi konsumentów dotyczące reklam pod hasłem „Power LTE – Internet LTE bez limitu danych", sugerujących, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie. Klienci skarżyli się do UOKiK, że zostali wprowadzeni w błąd, a postępowania urzędu wobec obu spółek potwierdziły te sygnały.
Odwołanie praktyką
– Odwołamy się od decyzji UOKiK. Nie zgadzamy się z treścią zarzutów – mówi Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu.
Właśnie odwołaniami przedsiębiorstw, a następnie zmniejszeniem wymiaru finansowego kary kończą się zwykle decyzje prezesa urzędu antymonopolowego. W przeszłości wygrane sprawy ma za sobą np. PGNiG, ale też sieć Plus.