Ruszyła produkcja flagowej limuzyny Opla

Ponad pół miliarda euro zainwestował Opel w nową flagową limuzynę niemieckiej marki.

Publikacja: 22.03.2017 18:25

Ruszyła produkcja flagowej limuzyny Opla

Foto: materiały prasowe

W niemieckim Russelsheim ruszyła właśnie produkcja nowej Insignii. Pierwsze trzy egzemplarze z produkcji seryjnej trafią do Polski, Danii i Niemiec. W polskich salonach nowego Opla w wersjach Grand Sport i Sports Tourer można zamawiać od połowy lutego. Auto będzie dostępne w salonach latem.

- Nowy flagowy Opel to jeden z głównych filarów naszej ofensywy produktowej, która osiągnie kulminację za sprawą 7 nowych modeli wprowadzanych na rynek w bieżącym roku – powiedział dyrektor generalny Opla, Karl-Thomas Neumann. Kierownictwo koncernu uważa, że nowa edycja Insignii będzie kontynuować sukces pierwszej generacji, którą sprzedano w liczbie 940 000 egzemplarzy. Na polskim rynku dotychczasowy model Insignii był chętnie kupowany zwłaszcza przez firmy, stając się jednym z najpopularniejszych samochodów flotowych średniej klasy.

Dzięki nowej architekturze, Insignia II jest o 200 kilogramów lżejsza od poprzedniego modelu. Jest także niższa oraz bardziej przestronna. Sylwetka samochodu stała się jednocześnie sportowa i elegancka. Do ciekawszych rozwiązań technicznych należy inteligentny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. System ten steruje rozdziałem momentu na poszczególne koła w ciągu milisekund.

Podstawową jednostką napędową będzie niedawno zaprojektowany, wykonany w całości z aluminium  silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra z turbodoładowaniem i mocy 140 KM i momentem obrotowym 250 Nm lub 165-konny zużywający w cyklu mieszanym niespełna 6 litrów benzyny na 100 kilometrów. Większa, 2-litrowa jednostka benzynowa będzie miała moc 260 KM i maksymalny moment  400 nM. Będzie z nim współpracować nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna.

Auto wyposażono w rozwiązania, dzięki którym prowadzenie pojazdu jest znacznie bezpieczniejsze oraz bardziej  komfortowe. Matrycowy system oświetlenia adaptacyjnego LED działa z większą precyzją, a wiązka świateł drogowych ma zasięg do 400 metrów. Do tego dochodzi asystent pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, nowy wyświetlacz Head-up oraz kamery zapewniające widok wokół całego pojazdu. W aucie nie zabrakło systemu multimedialnego i opcji łączności najnowszej generacji oraz osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar.

 

"Zarząd Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej ("PZU SA", "Spółka") informuje, że w dniu 22 marca 2017 roku Rada Nadzorcza Spółki odwołała z dniem 22 marca 2017 roku Pana Michała Krupińskiego z funkcji Prezesa Zarządu PZU SA i ze składu Zarządu PZU SA" - napisano w komunikacie.

Uchwała weszła w życie z dniem podjęcia.

W niemieckim Russelsheim ruszyła właśnie produkcja nowej Insignii. Pierwsze trzy egzemplarze z produkcji seryjnej trafią do Polski, Danii i Niemiec. W polskich salonach nowego Opla w wersjach Grand Sport i Sports Tourer można zamawiać od połowy lutego. Auto będzie dostępne w salonach latem.

- Nowy flagowy Opel to jeden z głównych filarów naszej ofensywy produktowej, która osiągnie kulminację za sprawą 7 nowych modeli wprowadzanych na rynek w bieżącym roku – powiedział dyrektor generalny Opla, Karl-Thomas Neumann. Kierownictwo koncernu uważa, że nowa edycja Insignii będzie kontynuować sukces pierwszej generacji, którą sprzedano w liczbie 940 000 egzemplarzy. Na polskim rynku dotychczasowy model Insignii był chętnie kupowany zwłaszcza przez firmy, stając się jednym z najpopularniejszych samochodów flotowych średniej klasy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Rodzina Mulliez pod lupą sędziów śledczych
Biznes
Zły pierwszy kwartał producentów samochodów
Biznes
Szwecja odsyła Putina z kwitkiem; rosyjskie rury zatopione na dnie Bałtyku
Biznes
Apple spółką wartościową? Rekordowe 110 miliardów dolarów na skup akcji
Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił