Tylko że uczestnicy tych dyskusji to najbardziej wpływowe osoby z całego świata. Od czwartku w Turynie świat polityki, finansów, biznesu, nauki i mediów rozmawia o globalnych wyzwaniach.
A te wyzwania to przede wszystkim wolny handel, sztuczna inteligencja i świat w czasach „postprawdy”. Ale także wyrównywanie nierówności, populizm w Europie, przyszłość rynku pracy oraz globalne przywództwo USA i kwestie związane z rolą Rosji, Iranu, Arabii Saudyjskiej.
Grupa Bilderberg powstała w latach 50. XX wieku. Wokół jej członków i ich corocznych spotkań narosło mnóstwo dość odległych od prawdy legend. Faktycznie, to odbywające się co roku konwersatorium wpływowych ludzi biznesu, polityki i mediów, którzy debatują o najważniejszych problemach świata.
W tym roku we włoskim Turynie spotkało się ponad 120 osobistości z całego świata, w tym z Polski.
Świat biznesu reprezentują między innymi:
Ben van Beurden, prezes Royal Dutch Shell, Ana Botin, prezes banku Santander; Vittorio Colao, prezes Vodafone Group; John Elkann, prezes Fiat Chrysler Automobiles; Thomas Enders, prezes Airbus SE; Grzegorz Hajdarowicz, założyciel i prezes Gremi International Sarl oraz przewodniczący Rady Nadzorczej Gremi Media SA, wydawcy "Rzeczpospolitej", i Gerhard Zeiler, prezes Turner International.