Reklama

Orlen uruchomił własne automaty paczkowe. Sasin zmienia ustawę

Dzień po tym, jak PKN Orlen zaprezentował swoje automaty paczkowe, Ministerstwo Aktywów Państwowych zapowiedziało zmiany w prawie pocztowym.

Publikacja: 28.09.2021 14:16

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek na konferencji prasowej dotyczącej rozwoju sieci „Orlen Paczka”

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek na konferencji prasowej dotyczącej rozwoju sieci „Orlen Paczka”

Foto: PAP, Rafał Guz

W poniedziałek PKN Orlen, nadzorowany przez Ministerstwo Aktywów Państwowych, uruchomił 200 automatów paczkowych. Są one dostępne przez całą dobę pod marką „Orlen Paczka”, a klienci mają trzy dni robocze na odebranie przesyłek. To pierwsze tego typu automaty koncernu, ale sieć „Orlen Paczka” posiada już w sumie ponad 6 tysięcy punktów nadawania i odbiorów przesyłek na terenie całego kraju.

Co ciekawe, następnego dnia Ministerstwo Aktywów Państwowych poinformowało o planowanych zmianach w przepisach regulujących usługi pocztowe. Resort kierowany przez Jacka Sasina zamierza wprowadzić nowelizację ustawy, która zniesie obowiązek finansowania przez operatorów pocztowych kosztu dopłat dla Poczty Polskiej, a także uzna dostarczanie paczek z wykorzystaniem automatów za usługi kurierskie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Jak napędzić rozwój małych i średnich firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama