Reklama
Rozwiń
Reklama

Nadzieje i obawy odzieżowych firm

Powrót sklepów z odzieżą i obuwiem do wyników sprzed pandemii nie jest łatwy, a czasem wymusza zmianę strategii – wskazują raporty przedstawicieli sektora.

Publikacja: 26.08.2021 21:00

Nadzieje i obawy odzieżowych firm

Foto: materiały prasowe

VRG, właściciel takich marek jak Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler i W.Kruk, chce w tym roku znacząco poprawić wyniki w porównaniu z 2020 r. Na razie podsumował pierwsze półrocze. Wyniki modowo-jubilerskiej grupy VRG są faktycznie lepsze niż w takim samym czasie w pandemicznym 2020 r. Natomiast są nadal sporo słabsze niż w 2019 r.

Przychody krakowskiej grupy w zakończonym 30 czerwca okresie wyniosły nieco ponad 416 mln zł i były o około 14 proc. niższe niż w ostatnim roku przed pandemią. Zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) okazał się zaś słabszy niż w I połowie 2019 r. o około 33 proc. Jeszcze większy dystans dzieli wykazany po sześciu miesiącach br. i 2019 r. wynik netto. Półroczny czysty zarobek grupy VRG wyniósł 2,8 mln zł, podczas gdy w 2019 r. blisko 22 mln zł.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama