Trójka opracuje i będzie sprzedawać „zamknięty obwód” pozwalający nadać drugie życie bateriom przed ich recyklingiem. Europejskie rządy zachęcają krajowych producentów do konkurowania z azjatyckimi rywalami BYD, CATL, Samsung i LG Chem. BMW zaopatruje się w akumulatory u Samsunga i CATL, ale oświadczył, że w przyszłości może korzystać z wyrobów Northvolta, choć za wcześnie jeszcze mówić o kontrakcie.

Szwedzi budują obecnie fabrykę o zdolności produkowania baterii o energii 32 gigawatogodzin (GWh) rocznie, która powinna ruszyć w 2023 r. — Stworzyliśmy to konsorcjum, bo widzimy duży potencjał, a Northvolt może być nowym dostawcą ogniw baterii dla nas — stwierdził rzecznik BMW Niklas Drechsler po ogłoszeniu przedsięwzięcia w zakresie recyklingu. Northvolt zwiększy i przyspieszy produkcję ogniw przed podpisaniem jakiegokolwiek kontraktu o ich dostawach.

Northvolt zamierza pozyskać w tym roku 1,2-1,5 mld euro na zwiększenie swych mocy produkcyjnych do 8 GWh i chce pogłębić współpracę z BMW. — Mamy oczywiście nadzieję, że jest to pierwszy krok w długim partnerstwie — stwierdził rzecznik tej firmy Jesper Wigardt i dodał, że Northvolt wystąpił już do EBI o pożyczkę 400 mln euro.

W ramach projektu recyklingu z Northvolt i Umicore BMW dokonał już wstępnej inwestycji i zapewni swe doświadczenie w projektowaniu ogniw baterii. Umicore będzie odpowiadać za przygotowanie materiałow anodowych i katodowych oraz recykling.