Reklama

Produkcja i recykling baterii we trzech

BMW, szwedzki producent akumulatorów Northvolt i belgijski producent metali Umicore postanowili zająć się wspólnie produkcją i recyklingiem baterii samochodowych.

Aktualizacja: 16.10.2018 13:27 Publikacja: 16.10.2018 13:25

Produkcja i recykling baterii we trzech

Foto: fot. James MacDonald/Bloomberg

Trójka opracuje i będzie sprzedawać „zamknięty obwód” pozwalający nadać drugie życie bateriom przed ich recyklingiem. Europejskie rządy zachęcają krajowych producentów do konkurowania z azjatyckimi rywalami BYD, CATL, Samsung i LG Chem. BMW zaopatruje się w akumulatory u Samsunga i CATL, ale oświadczył, że w przyszłości może korzystać z wyrobów Northvolta, choć za wcześnie jeszcze mówić o kontrakcie.

Szwedzi budują obecnie fabrykę o zdolności produkowania baterii o energii 32 gigawatogodzin (GWh) rocznie, która powinna ruszyć w 2023 r. — Stworzyliśmy to konsorcjum, bo widzimy duży potencjał, a Northvolt może być nowym dostawcą ogniw baterii dla nas — stwierdził rzecznik BMW Niklas Drechsler po ogłoszeniu przedsięwzięcia w zakresie recyklingu. Northvolt zwiększy i przyspieszy produkcję ogniw przed podpisaniem jakiegokolwiek kontraktu o ich dostawach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Reklama
Reklama