W Czechach Żabka działa od 2008 r. i ma tam już 100 placówek. Teraz jej pozycja wzmocni się w efekcie przejęcia przez czesko-słowacki fundusz Penta Investments 45 sklepów pod marką Koruna, których przychody w 2009 r. wyniosły ok 190 mln zł.

Strony nie podają wartości transakcji, warunkiem jej sfinalizowania jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Naszą ambicją jest aktywny udział w konsolidacji rynku w Polsce i Czechach. Zakup Koruny to pierwsza z akwizycji, po niej nastąpią kolejne” – mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska.

- Wraz z rozwojem formatu [i]convenience[/i] sieci Żabka w Czechach, będziemy rozbudowywać także sieć supermarketów Koruna, zgodnie z modelem biznesowym projektów Freshmarket i Żabka – dodaje Józef Janov, partner zarządzający Penta Investments w Polsce.

Marki Żabka i Koruna będą czerpać korzyści z efektu synergii, związanego z ujednolicaniem rozwiązań logistycznych, technologii informatycznych i zarządzaniem siecią sklepów. Związane to będzie głównie z rozszerzeniem asortymentu produktów i usług, dostępnych po jeszcze bardziej atrakcyjnych cenach.