Choć liczba abonentów UPC Polska na koniec 2009 roku tylko nieznacznie wzrosła do 1090,5 tys., firma mogła się pochwalić wyższymi przychodami.
W sprawozdaniu finansowym przekazanym amerykańskiemu nadzorcy giełd Liberty Global podał, że przychody UPC Polska sięgnęły w 2009 r. 277,9 mln dolarów, wobec 312,8 mln dolarów rok wcześniej. Biorąc pod uwagę spadek wartości złotego, oznacza to wzrost o blisko 15 proc., z 753,6 mln zł w 2008 roku do 865,9 mln zł. Tym samym Polska była jedną z najszybciej rosnących części Liberty Global.
Klienci UPC w Polsce korzystają z coraz większej liczby usług. Na koniec 2009 roku średnio jeden klient korzystał z 1,52 usługi. – Rośnie baza klientów korzystających z więcej niż jednej usługi, co dla nas oznacza większe przychody, a dla klientów większe oszczędności – mówi Simon Boyd, prezes UPC Polska.
Jak wynika z danych opublikowanych przez grupę Liberty Global, właściciela UPC, 23,8 proc. klientów kablówki korzystało pod koniec 2009 roku z dwóch usług, a 14,2 proc. z trzech. Najmocniej – o 72,6 tys., do 460,6 tys. – powiększyło się w ub.r. grono klientów dostępu do Internetu, którą to usługę operator mocno promował, zwiększając prędkość.
Być może w tym roku operator nadrobi ubytek, bo Liberty Global, właściciel UPC, zapowiada zwiększanie zasięgu usługi wideo na życzenie i kanałów telewizyjnych HD. – Za wcześnie jest mówić o wynikach wideo na życzenie. W 2010 roku planujemy dalszy rozwój tej usługi, zarówno pod względem zasięgu, jak i oferowanych treści. Kolejne miasta, w których się pojawi, to Gdańsk i Katowice – informuje Boyd.