Zdaniem ekspertów rynek karmy dla zwierząt jest jedną z najbardziej perspektywicznych branż spożywczych w Polsce. W 2010 r. jego wartość powinna wzrosnąć do 1,6 mld zł – szacuje Euromonitor. Nic więc dziwnego, że w perspektywicznej branży trwa ostra walka o udziały.
Jak wynika z danych MEMRB, niekwestionowanym liderem, z ok. 50-proc. rynku, jest koncern Mars. Około 18 proc. to sprzedaż produktów pod markami sieci handlowych. Z kolei 11 proc. ma Nestle Purina. Pozostałe 21 proc. kontrolują łącznie mniejsi gracze.
Mars był pionierem i 17 lat temu zaczął w Polsce budować rynek karmy dla zwierząt praktycznie do zera. Przedstawiciele koncernu podkreślają, że ten segment nadal ma przed sobą przyszłość.
– Polski rynek produktów i usług dla zwierząt nie jest wciąż tak rozwinięty jak rynki Europy Zachodniej. W Polsce jest w sumie ponad 11 mln psów i kotów, jednak relatywnie niewielka ich część to zwierzęta domowe. Wierzymy, że nasze kluczowe marki – Pedigree, Whiskas, Chappi i Kitekat, nadal będą odnosiły sukcesy i utrzymają pozycję liderów – mówi Jarosław Kutelski, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska.
Na temat perspektyw branży i planowanych inwestycji nie chciała się wypowiedzieć Nestle Purina.