Reklama

W Renault też nie chcą Carlosa Ghosna

Dzisiaj rada nadzorcza Renaulta ma zdecydować o przynajmniej tymczasowym zastąpieniu Carlosa Ghosna na stanowisku prezesa i dyrektora generalnego.

Aktualizacja: 20.11.2018 10:53 Publikacja: 20.11.2018 10:46

Carlos Ghosn

Carlos Ghosn

Foto: Bloomberg

Libańczyk z francuskim paszportem został w poniedziałek aresztowany w Japoniii za to, że ukrywał przed fiskusem część swoich dochodów oraz za korzystanie z firmowych pieniędzy dla celów prywatnych. W Japonii takie postępowanie jest nie do zaakceptowania, a nawet nie do pomyślenia. We czwartek rada nadzorcza Nissana ma zdecydować o tym, czy powinien on pozostać na stanowisku prezesa Nissana i Mitsubishi.

Carlos Ghosn już od dawna nie był ulubieńcem francuskich władz, a w szczególności prezydenta Emmanuela Macrona, który zarzucał mu chciwość w domaganiu się coraz wyższych zarobków, zwłaszcza gdy Ghosn naciskał na podwyżkę do 7,1 mln euro rocznie (łącznie Ghosn kasował rokrocznie ponad 18 mln euro), co z kolei prezydent Macron uznał za przesadne i nieuzasadnione. Groził wtedy nawet wprowadzeniem ustawowego ograniczenia płac szefów firm francuskich. I spełnił tę groźbę, chociaż tylko pośrednio. W każdym razie w tej chwili udziałowcy mają znacznie więcej do powiedzenia w zatwierdzaniu płac szefów firm.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama