Więcej puszek z Polski

Inwestycje Ball Packaging Europe i Can-Pack, dwóch największych producentów puszek do napojów, to odpowiedź na wzrost popytu

Publikacja: 30.05.2008 02:23

1 miliard puszek do napojów rocznie może wyprodukować Can-Pack na nowej linii w Brzesku

1 miliard puszek do napojów rocznie może wyprodukować Can-Pack na nowej linii w Brzesku

Foto: canpack.com.pl

Zamówienia rosną szczególnie ze strony odbiorców z Europy Środkowo-Wschodniej.

Tylko w 2007 r. wartość rynku puszek do napojów w Polsce zwiększyła się o blisko 30 proc. – Jesteśmy zaskoczeni tempem wzrostu rynku – mówi Stanisław Waśko, wiceprezes zarządu Can-Pack.

W kwietniu Can-Pack kosztem 120 mln zł uruchomił w zakładzie w Brzesku nową linię produkcyjną o zdolności 1 mld puszek do napojów rocznie. Ponad 45 mln zł wyda też na zwiększenie mocy w fabryce wieczek spożywczych w Bydgoszczy (rocznie będzie tam produkować 2,2 mld sztuk). – W Polsce nasze moce produkcyjne wynoszą już 4,5 mld puszek rocznie. Część produkcji sprzedajemy na eksport – wyjaśnia Stanisław Waśko.

1 miliard puszek do napojów rocznie może wyprodukować Can-Pack na nowej linii w Brzesku

W Lublinie budowę swojej drugiej w Polsce fabryki puszek do napojów rozpoczyna Ball Packaging Europe, który sprzedaje w kraju więcej opakowań ,niż jest w stanie wyprodukować w fabryce w Radomsku. Zarząd spółki zapowiada, że nowy zakład rozpocznie działalność już w pierwszej połowie przyszłego roku. Początkowo ma produkować około 750 mln puszek rocznie, ale docelowo produkcja będzie dwa razy większa. Budowa nowego zakładu będzie kosztowała 200 mln zł. Ze względu na swoje przygraniczne położenie ma zaspokajać potrzeby browarów w Polsce, ale także na Ukrainie i Białorusi.

– Kosztem 10 mln euro zwiększyliśmy moce naszych linii w Radomsku, które są w stanie produkować 2 mld puszek rocznie – wyjaśnia Grzegorz Skóra, dyrektor ds. produkcji na Europę w Ball Packaging Europe Radomsko. Oba koncerny aktywnie inwestują też w pozostałych krajach Europy. Can-Pack kosztem 40 mln funtów przygotowuje się do uruchomienia swojego pierwszego zakładu w Europie Zachodniej (w brytyjskim Scunthorpe). Będzie on wytwarzał miliard puszek rocznie i ma rozpocząć działalność pod koniec roku. Od kilku miesięcy o 30 proc. więcej opakowań produkuje też fabryka w Wyżgrodzie na Ukrainie. Ball Packaging Europe z kolei na inwestycje w rozwój produkcji w tej części Europy wyda ok. 100 mln euro. Koncern ma już zakłady w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii i Serbii.

Zamówienia rosną szczególnie ze strony odbiorców z Europy Środkowo-Wschodniej.

Tylko w 2007 r. wartość rynku puszek do napojów w Polsce zwiększyła się o blisko 30 proc. – Jesteśmy zaskoczeni tempem wzrostu rynku – mówi Stanisław Waśko, wiceprezes zarządu Can-Pack.

Pozostało 87% artykułu
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej