Zamówienia rosną szczególnie ze strony odbiorców z Europy Środkowo-Wschodniej.
Tylko w 2007 r. wartość rynku puszek do napojów w Polsce zwiększyła się o blisko 30 proc. – Jesteśmy zaskoczeni tempem wzrostu rynku – mówi Stanisław Waśko, wiceprezes zarządu Can-Pack.
W kwietniu Can-Pack kosztem 120 mln zł uruchomił w zakładzie w Brzesku nową linię produkcyjną o zdolności 1 mld puszek do napojów rocznie. Ponad 45 mln zł wyda też na zwiększenie mocy w fabryce wieczek spożywczych w Bydgoszczy (rocznie będzie tam produkować 2,2 mld sztuk). – W Polsce nasze moce produkcyjne wynoszą już 4,5 mld puszek rocznie. Część produkcji sprzedajemy na eksport – wyjaśnia Stanisław Waśko.
1 miliard puszek do napojów rocznie może wyprodukować Can-Pack na nowej linii w Brzesku
W Lublinie budowę swojej drugiej w Polsce fabryki puszek do napojów rozpoczyna Ball Packaging Europe, który sprzedaje w kraju więcej opakowań ,niż jest w stanie wyprodukować w fabryce w Radomsku. Zarząd spółki zapowiada, że nowy zakład rozpocznie działalność już w pierwszej połowie przyszłego roku. Początkowo ma produkować około 750 mln puszek rocznie, ale docelowo produkcja będzie dwa razy większa. Budowa nowego zakładu będzie kosztowała 200 mln zł. Ze względu na swoje przygraniczne położenie ma zaspokajać potrzeby browarów w Polsce, ale także na Ukrainie i Białorusi.