PTK Centertel, operator sieci Orange, postanowił pójść w ślady Polkomtelu i przygotowuje system emitujący reklamy w telefonach komórkowych – wynika z informacji „Rzeczpospolitej”.
Oba systemy mają działać podobnie: za odsłuchanie reklam użytkownik telefonu będzie otrzymywał doładowanie konta. Różnica ma polegać na tym, że w zamian za możliwość rozmowy i wysyłania esemesów, w systemie Orange reklam będą mogli słuchać także klienci innych operatorów.
7,5 mld zł będzie wart w tym roku polski rynek reklamowy według szacunków firmy CR Media
System Orange nie jest rodzimym pomysłem. Testowany jest w całej grupie France Telecom, do której należy Centertel. Według naszych informacji w Polsce systemem będzie zarządzać nie sam PTK Centertel, ale spółka zależna grupy.
Na całym świecie operatorzy komórkowi myślą o sprzedaży reklamy, ale rynek ten dopiero raczkuje. W Wielkiej Brytanii od roku działa wirtualny operator komórkowy Blyk, który chce zarabiać głównie na reklamie. Usługi telefoniczne (przynajmniej pewna ich pula przyznawana co miesiąc) są darmowe. Blyk zdobył do tej pory ponad 100 tys. użytkowników i zrealizował ok. 900 kampanii reklamowych. Nie wiadomo, ile zarobił, ale pierwszy rok działania musiał być zachęcający, bo Blyk myśli o ekspansji. Uruchamia usługi w Belgii, a potem w Holandii, Niemczech i Hiszpanii. Grupa Orange ma wgląd w osiągnięcia Blyka, ponieważ użycza mu swojej sieci komórkowej w Wielkiej Brytanii i Belgii.