Cena ta nie uwzględnia kosztów przygotowania auta do wydania, ale i tak wycena poniżej 10 tysięcy USD może sugerować początek walki cenowej na rynku motoryzacyjnym.
Sprzedaż aut na świecie gwałtownie spada. Koncerny obniżają prognozy zysków.
Toyota Motors, drugi największy producent aut na świecie, zapowiada, że zyski koncernu spadną do najniższego poziomu od 18 lat - zysk netto ma wynieść 5,6 mld USD do końca roku rozliczeniowego, czyli do 31 marca. Prognoza zysku została obniżona o 68 proc.
- Dla Toyoty i innych producentów aut, problemy gospodarcze USA stanowią znaczny problem. Koncerny będą odczuwać skutki kryzysu bo ich zyski w dużej skali zależą od rynku Stanów Zjednoczonych - mówi Hitoshi Yamamoto, prezes Fortis Asset Management w Tokio.
Sprzedaż aut w USA w październiku spadła aż o 32 proc., w tym sprzedaż General Motors obniżyła się o 45 proc., sprzedaż Toyoty o 23 proc., Nissan sprzedał o 33 proc. mniej, a Honda o 25 proc.