W sumie wartość całego rynku wyniosła w 2008 r. 668,8 mln zł – wyliczyła Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. – W tym roku będzie ona albo bardzo podobna, albo nieznacznie wzrośnie – powiedział „Rz” Lech Kaczoń, prezes izby.

Wzrost wydatków na outdoor w 2008 r. to jednak wyłącznie zasługa trzech pierwszych kwartałów. Ostatnie trzy miesiące branża zamknęła spadkiem wpływów. W czwartym kwartale wpływy firm outdoorowych były o prawie 2 proc. niższe niż rok wcześniej w tym samym czasie i wyniosły 183,8 mln zł. Ciekawostką było pojawienie się wśród pięciu najczęściej reklamowanych produktów oferty bankowej. – Banki przeznaczają większe środki na reklamę dla utrzymania dobrego wizerunku i zachowania jak największej liczby klientów – podała izba. Pod koniec roku dużą kampanię billboardową przeprowadził także nowy bank – Alior.

Dwaj najwięksi gracze na polskim rynku reklamy zewnętrznej to AMS należący do Agory oraz Stroer out of Home Media. Do tzw. wielkiej piątki zaliczają się jeszcze News Outdoor Poland wchodzący w skład News Corp. Ruperta Murdocha, Cityboard Media i Clear Channel Poland.