Lojalni klienci w Wielkiej Brytanii przepłacają rocznie 4 mld funtów. Nadzór rynku chce, by to się skończyło

Lojalny klient to skarb tylko w słowach. Faktycznie firmy ubezpieczeniowe czy telekomy „zdzierają” z lojalnych klientów dużo pieniędzy.

Aktualizacja: 19.12.2018 14:57 Publikacja: 19.12.2018 14:36

Lojalni klienci w Wielkiej Brytanii przepłacają rocznie 4 mld funtów. Nadzór rynku chce, by to się skończyło

Foto: 123rf.com

Brytyjski odpowiednik polskiego UOKiK, Competition and Markets Authotrity (CMA) przedłożył projekt radykalnej reformy funkcjonowania firm ubezpieczeniowych, telekomów i firm udzielających pożyczek hipotecznych. Plan reformy pojawił się wskutek dochodzenia, z którego wynika, że brytyjskie firmy „zdzierają” z lojalnych klientów 4 mld funtów rocznie jako „karę za lojalność”.

Z dochodzenia wynika, że konsumenci są wykorzystywani przez firmy. Szczególną uwagę nadzoru zwrócił fakt, że na ryzyko „kary za lojalność” szczególnie narażeni są konsumenci w podeszłym wieku oraz ci o niskich dochodach, to właśnie w nich praktyki firm uderzają najbardziej.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji