Zdecydowanie najwięcej, bo 53,3 tys. samochodów, wyjechało z fabryki Fiat Auto Poland (FAP). Produkcja zakładu po czterech miesiącach sięgnęła 219,4 tys. sztuk, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 13,9 proc. – To rekordowe cztery miesiące, w dodatku w porównaniu z najlepszym w historii fabryki rokiem 2009 – zaznacza rzecznik FAP Bogusław Cieślar.
[srodtytul]Rośnie eksport[/srodtytul]
Wysoką dynamikę produkcji udało się utrzymać mimo wygaszania w Europie programów dopłat złomowych. Mocno premiowały one Fiata jako producenta małych aut. Choć nawet bez nich eksport tyskiej fabryki wzrósł w pierwszych czterech miesiącach roku o 9,5 proc.: z ok. 155 tys. sztuk w ubiegłym roku do ponad 170 tys. obecnie.
Czy Fiat utrzyma to tempo? Z każdym miesiącem będzie mu trudniej. Część tegorocznej produkcji to jeszcze efekt zamówień ubiegłorocznych, a w drugiej połowie roku może spaść popyt na pandę (blisko połowa ubiegłorocznej produkcji fabryki), bo w przyszłym roku z zakładów pod Neapolem ma wyjechać nowa generacja auta. Na dodatek przed końcem maja Fiat pożegna się z produkowanym od 13 lat modelem 600. Dopiero w przyszłym roku dojdzie nowy samochód: lancia ypsilon, której produkcja miałaby sięgnąć 100 tys. sztuk rocznie. Choć niewykluczone, że na lancii wcale się nie skończy.
[wyimek][srodtytul]304 tysiące[/srodtytul] aut wyjechało z polskich fabryk w okresie styczeń – kwiecień[/wyimek]