Reklama
Rozwiń

Z Gliwic będzie wyjeżdżać nawet ćwierć miliona opli rocznie

Polska fabryka może się stać najnowocześniejszym zakładem Opla. Ostateczną decyzję o jej rozwoju firma uzależnia od finansowej pomocy rządu i funduszy UE

Aktualizacja: 29.07.2010 04:58 Publikacja: 29.07.2010 04:56

Z Gliwic będzie wyjeżdżać nawet ćwierć miliona opli rocznie

Foto: Fotorzepa, Tom Tomasz Jodłowski

Fabryka Opla w Gliwicach rozpoczęła przygotowania do zwiększenia produkcji nowej astry. Jeśli zamówienia na auto będą spływać w tempie jak do tej pory, a wszystko na to wskazuje, w przyszłym roku z zakładu wyjedzie ponad 190 tys. aut. To najwięcej w jego historii.

[wyimek]162 tysiące aut wyprodukuje w 2010 roku fabryka Opla w Gliwicach[/wyimek]

W kolejnym roku, już po wprowadzeniu dwóch nowych modeli, produkcja może wzrosnąć do nawet 220 tys. sztuk. Na tym jednak nie koniec. – Gdyby się okazało, że popyt jest coraz większy, stosunkowo niewielkimi nakładami można rozbudować fabrykę do produkcji ćwierć miliona samochodów rocznie – twierdzi rzecznik General Motors Poland Przemysław Byszewski.

Od trzech dni w zakładzie trwają prace związane z zakończeniem produkcji zafiry. – Produkcja aut została wstrzymana do połowy sierpnia. Ale już zaczynamy pierwsze przygotowania do produkcji astry w wersji trzydrzwiowej – informuje dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak. Pierwsze pilotowe egzemplarze, jakie zjadą z linii produkcyjnej, muszą przed końcem 2011 roku zostać przekazane do homologacji oraz przejść testy zderzeniowe. Wcześniej poza linią pracownicy będą już składali i rozkładali kilkanaście egzemplarzy próbnych. Produkcja seryjna ruszy na przełomie stycznia i lutego 2012 roku.

Cztery, pięć miesięcy później z linii zjadą pierwsze astry czterodrzwiowe (sedan). Kierownictwo Opla już formalnie zaaprobowało jej projekt biznesowy.

Opel ma przeznaczyć na inwestycję w Gliwicach blisko 400 mln zł. Ale jak się wczoraj dowiedziała „Rz”, firma uzależnia ją od finansowego wsparcia grantem polskiego rządu w postaci programu wieloletniego oraz dotacją z funduszy unijnych. Opel złożył wniosek o grant w wysokości 16,3 mln zł oraz o 61-milionowe wsparcie w ramach programu „Innowacyjna gospodarka”. Pierwszy z wniosków nie został jeszcze rozpatrzony przez rząd. Drugi po pozytywnej rekomendacji Rady Ministrów czeka na zatwierdzenie przez Komisję Europejską.

Fabryka Opla w Gliwicach rozpoczęła przygotowania do zwiększenia produkcji nowej astry. Jeśli zamówienia na auto będą spływać w tempie jak do tej pory, a wszystko na to wskazuje, w przyszłym roku z zakładu wyjedzie ponad 190 tys. aut. To najwięcej w jego historii.

[wyimek]162 tysiące aut wyprodukuje w 2010 roku fabryka Opla w Gliwicach[/wyimek]

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję