Fabryka Opla w Gliwicach rozpoczęła przygotowania do zwiększenia produkcji nowej astry. Jeśli zamówienia na auto będą spływać w tempie jak do tej pory, a wszystko na to wskazuje, w przyszłym roku z zakładu wyjedzie ponad 190 tys. aut. To najwięcej w jego historii.
[wyimek]162 tysiące aut wyprodukuje w 2010 roku fabryka Opla w Gliwicach[/wyimek]
W kolejnym roku, już po wprowadzeniu dwóch nowych modeli, produkcja może wzrosnąć do nawet 220 tys. sztuk. Na tym jednak nie koniec. – Gdyby się okazało, że popyt jest coraz większy, stosunkowo niewielkimi nakładami można rozbudować fabrykę do produkcji ćwierć miliona samochodów rocznie – twierdzi rzecznik General Motors Poland Przemysław Byszewski.
Od trzech dni w zakładzie trwają prace związane z zakończeniem produkcji zafiry. – Produkcja aut została wstrzymana do połowy sierpnia. Ale już zaczynamy pierwsze przygotowania do produkcji astry w wersji trzydrzwiowej – informuje dyrektor General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak. Pierwsze pilotowe egzemplarze, jakie zjadą z linii produkcyjnej, muszą przed końcem 2011 roku zostać przekazane do homologacji oraz przejść testy zderzeniowe. Wcześniej poza linią pracownicy będą już składali i rozkładali kilkanaście egzemplarzy próbnych. Produkcja seryjna ruszy na przełomie stycznia i lutego 2012 roku.
Cztery, pięć miesięcy później z linii zjadą pierwsze astry czterodrzwiowe (sedan). Kierownictwo Opla już formalnie zaaprobowało jej projekt biznesowy.