– Nie planowaliśmy sprzedawać Krupnika za granicą, ale sukces odniesiony przez tę wódkę w Polsce sprawił, że dołączyliśmy ją do naszej oferty eksportowej – mówi „Rz” Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny i współwłaściciel polsko-francuskiej grupy Belvedere, gracza numer trzy na polskim rynku wódki wartym ok. 13 mld zł. Krupnik trafić ma na rynki azjatyckie, m.in. do Chin.

Czysta wersja krupnika – wcześniej znanego jako likier – pojawiła się w marcu 2010 r. Od tamtej pory jej sprzedaż zwiększyła się o 954 proc. Jak podkreśla firma, Krupnik jest obecnie najszybciej rosnącą marką wódki w Polsce. Jej udziały w rynku pod względem wielkości sprzedaży wynoszą 5,5 proc. Daje jej to trzecie miejsce za wódką Czysta de Luxe Żołądkowa Gorzka produkowaną przez lidera Stock Polska oraz absolwentem należącym do wicelidera CEDC.

[wyimek]265 mln euro wyniosły przychody Belvedere w pierwszej połowie 2010 r. [/wyimek]

Tymczasem producent krupnika nie powiedział ostatniego słowa w walce o rynek krajowy. W planach ma dalszy rozwój dystrybucji. Na koniec września 2010 r. krupnik był obecny w sklepach, które generują 79 proc. sprzedaży w Polsce.

Belvedere poinformował także, że za 48 mln dol. (ponad 135 mln zł) sprzedał destylarnie na Florydzie. Dzięki temu zyskał pieniądze na spłatę pierwszej raty zadłużenia wynoszącego w sumie 550 mln euro. Na jego zwrot ma dziesięć lat.