Firmy skupujące złoto znacznie poniżej ceny rynkowej – o których pisaliśmy w poniedziałkowym wydaniu – toczą brutalną walkę o klientów. Jest już jeden konflikt, który będzie musiał rozstrzygnąć sąd.
Maciej Henryk Bukowski, twórca Telezakupów Mango, który zadebiutował w tym biznesie w tym roku, zakładając spółkę Gotówka za Złoto TV, uznał, że nazwa jego firmy została bezprawnie wykorzystana w reklamie. Miała się tego dopuścić konkurencyjna Sigma Response Ltd., która prowadzi portal Zlotyzysk.pl. – Pozew w tej sprawie jest już w sądzie – mówi Bartosz Bukowski ze spółki Gotówka za Złoto TV. Nie udało nam się jednak uzyskać od firmy więcej informacji.
[wyimek]27 procent to różnica między notowaniami giełdowymi, a ceną za 1 gram złota oferowaną przez firmy skupujące kruszec[/wyimek]
Wiadomo, że sprawą nie zajmie się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Siedziba przedsiębiorcy skupującego złoto, na którego wpłynęła do nas skarga, jest poza granicami Polski. Dokładnie na wyspie Man. W związku z tym nie mogliśmy podjąć działań kontrolnych – twierdzi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
[wyimek]1397 dol. kosztowała wczoraj na giełdzie w Londynie uncja złota[/wyimek]