Zgodnie z zapowiedziami ze stycznia 2010 roku w ciągu minionych 12 miesięcy nowe inwestycje miały być warte ponad 30 mld zł. Ambicje wydania takiej samej kwoty na trasy miał rząd również w 2009 roku. Wówczas drogowcy zapłacili faktury warte 18,3 mld zł. W tym roku mają również mieć do dyspozycji ok. 30 mld zł. Ostateczna kwota będzie znana pod koniec stycznia po zatwierdzeniu przez rząd planu finansowego Krajowego Funduszu Drogowego.
W 2010 roku ponad 16,9 mld zł wydanych na nowe drogi pochodziło z KFD, reszta — 2,99 mld zł z budżetu państwa. Do użytku oddanych zostało 156 km nowych dróg, kolejne 767 km tras zostało wyremontowanych. Obecnie, jak podaje GDDKiA, w budowie jest ponad 1,4 tys. km tras. Nowe umowy na budowę dróg i autostrad podpisane w okresie od stycznia do grudnia 2010 roku są warte w sumie 22 mld zł. Dotyczą budowy w sumie 544 km tras z czego ok. 300 km autostrad i 244 km dróg ekspresowych. Średnia cena, za jaką wykonawcy chcieli budować spadła, w porównaniu do rządowych kosztorysów o ok. 28 proc.