Reklama
Rozwiń
Reklama

Fatalny start ekologicznej benzyny

Niemieccy kierowcy nie chcą nowej benzyny E10, która pojawiła się na stacjach z początkiem roku

Publikacja: 07.03.2011 03:44

Fatalny start ekologicznej benzyny

Foto: Bloomberg

 

Nowe paliwo zawiera 10 proc. bioetanolu i jest o 8 centów tańsze niż zwykłe. Kierowcy unikają jednak nowej benzyny jak ognia. Na jednej z berlińskich stacji na 132 klientów jedynie sześciu zatankowało E10. Boją się uszkodzeń silnika.

– To efekt katastrofalnego przygotowania całej akcji – oceniają eksperci. W całej sprawie jest nieco prawdy – okazuje się, że spośród 51 mln zarejestrowanych w Niemczech aut osobowych silnik co dziesiątego pojazdu może ulec uszkodzeniu po zatankowaniu E10. Są to na ogół starsze samochody, ale Niemcy wolą dmuchać na zimne, tym bardziej że brak powszechnie dostępnej informacji ze strony producentów. A rafinerie i dystrybutorzy obrośli w ogromne zapasy benzyny E10, z którą nie wiadomo, co zrobić.

Skutkiem bojkotu są braki innych rodzajów paliwa, gdyż stacje przeznaczyły część swych zbiorników na biopaliwo, co zmniejszyło możliwości magazynowania innych gatunków. Wymaga to częstszego napełniania zbiorników, ale samochodowe cysterny nie nadążają i stąd chaos.

Dystrybutorzy zostali zmuszeni do wprowadzenia biopaliwa na rynek przez rząd w ramach realizacji unijnych zaleceń związanych ze zmniejszaniem przez samochody osobowe do 2015 roku średniej emisji C02 do 130 g/km.

Reklama
Reklama

Nowe paliwo zawiera 10 proc. bioetanolu i jest o 8 centów tańsze niż zwykłe. Kierowcy unikają jednak nowej benzyny jak ognia. Na jednej z berlińskich stacji na 132 klientów jedynie sześciu zatankowało E10. Boją się uszkodzeń silnika.

– To efekt katastrofalnego przygotowania całej akcji – oceniają eksperci. W całej sprawie jest nieco prawdy – okazuje się, że spośród 51 mln zarejestrowanych w Niemczech aut osobowych silnik co dziesiątego pojazdu może ulec uszkodzeniu po zatankowaniu E10. Są to na ogół starsze samochody, ale Niemcy wolą dmuchać na zimne, tym bardziej że brak powszechnie dostępnej informacji ze strony producentów. A rafinerie i dystrybutorzy obrośli w ogromne zapasy benzyny E10, z którą nie wiadomo, co zrobić.

Reklama
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Rosyjski kosmodrom odcięty od zasilania. Zdumiewający powód
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama