Fatalny start ekologicznej benzyny

Niemieccy kierowcy nie chcą nowej benzyny E10, która pojawiła się na stacjach z początkiem roku

Publikacja: 07.03.2011 03:44

Fatalny start ekologicznej benzyny

Foto: Bloomberg

 

Nowe paliwo zawiera 10 proc. bioetanolu i jest o 8 centów tańsze niż zwykłe. Kierowcy unikają jednak nowej benzyny jak ognia. Na jednej z berlińskich stacji na 132 klientów jedynie sześciu zatankowało E10. Boją się uszkodzeń silnika.

– To efekt katastrofalnego przygotowania całej akcji – oceniają eksperci. W całej sprawie jest nieco prawdy – okazuje się, że spośród 51 mln zarejestrowanych w Niemczech aut osobowych silnik co dziesiątego pojazdu może ulec uszkodzeniu po zatankowaniu E10. Są to na ogół starsze samochody, ale Niemcy wolą dmuchać na zimne, tym bardziej że brak powszechnie dostępnej informacji ze strony producentów. A rafinerie i dystrybutorzy obrośli w ogromne zapasy benzyny E10, z którą nie wiadomo, co zrobić.

Skutkiem bojkotu są braki innych rodzajów paliwa, gdyż stacje przeznaczyły część swych zbiorników na biopaliwo, co zmniejszyło możliwości magazynowania innych gatunków. Wymaga to częstszego napełniania zbiorników, ale samochodowe cysterny nie nadążają i stąd chaos.

Dystrybutorzy zostali zmuszeni do wprowadzenia biopaliwa na rynek przez rząd w ramach realizacji unijnych zaleceń związanych ze zmniejszaniem przez samochody osobowe do 2015 roku średniej emisji C02 do 130 g/km.

Biznes
Potężna awaria ChatGPT. Internauci na całym świecie zgłaszają problemy
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
Biznes
Kwintyliony dolarów od Google nie dla rosyjskiej propagandy
Biznes
Nowe unijne dopłaty mogą rozruszać rynek samochodów elektrycznych
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: USA inwestują 500 mld w AI, Orban blokuje sankcje na Rosję
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
500 miliardów dolarów na sztuczną inteligencję
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego