Polska jako kraj partnerski tegorocznego ITB miała możliwość szerokiej prezentacji na targach. Intensywne działania promocyjne związane są z ważnymi wydarzeniami, które to w najbliższym czasie będą dotyczyć naszego kraju. W przeciągu nieco ponad roku Polsce przypadnie pełnienie Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej oraz organizacja trzeciej pod względem wielkości imprezy sportowej na świecie – Mistrzostw EURO 2012.
Oprócz promocji na rynku niemieckim, po zakończeniu działań związanych z targami ITB, kampania promocji Polski realizowana przez Polską Organizację Turystyczną obejmie także rynek brytyjski i rynek francuski, a prowadzona kampania będzie miała charakter edukacyjny, ukazujący Polskę jako kraj inny niż wszystkie, zaskakujący, otwarty i z charakterem, pełen dynamicznie rozwijających się miast. Akcenty zostaną również położone na prezydencję i Euro 2012.
Hasło, którym Polska Organizacja Turystyczna będzie promowała Polskę przez najbliższe lata brzmi MOVE YOUR IMAGINATION (Porusz wyobraźnię - ang.)
Głównym punktem gali otwarcia ITB była wyjątkowa opowieść o Polsce - multimedialny pokaz w technologii 3D, z perfekcyjnie dobraną muzyką. Poruszając charakterystyczną białą kostką, specjalnie wyprodukowaną na ceremonię, goście mieli „wchodzić w interakcję" ze światem 3D, w którym zawierała się polska oferta turystyczna: przyroda, kultura, miasta gospodarze EURO. Film zrealizowało studio Platige Image pod kierunkiem nominowanego przed laty do Oskara reżysera Tomasza Bagińskiego.
Fragment filmu promującego Polską: