Pol Aqua z Hiszpanami złożyła najkorzystniejszą z pięciu ofert.
Kolejną jest należąca do konsorcjum w skład którego wchodzi Toropol i włoska Astaldi. Opiewa na 1,76 mld zł brutto. Najdrożej prace wycenili Strabag z Mostostalem. Wartość kontraktu określili na 2,34 mld zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe, która ogłosiła przetarg chce podpisać umowę z wykonawcą wczerwcu tego roku. Inwestycja ma być realizowana w latach 2011 - 2014.
Zakres prac ma objąć zaprojektowanie i budowę tunelu dla pociągów w ruchu lokalnym, dalekobieżnym i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca. Stacja ma być zbudowana16,5 metra pod ziemią. Część naziemna ma się składać z hoteli, biurowców, obiektów handlowych i mieszkań.
Dworzec ma zmienić się w węzeł przesiadkowy. PKP PLK chce na inwestycje wydać 1,9 mld zł, z tego 1,2 mld zł ma pochodzić z funduszy unijnych.